Dat hoop ik wel, en anders zou ik voorzichtig en heel goed bedoeld even willen vragen dat wel te doen. In het belang van het dier.
Zwanen vormen namelijk koppels voor het leven, en als eentje verdwijnt blijft de ander zijn gehele leven doodongelukkig en eenzaam achter...

Ik begrijp wel dat je zwanen moet schieten. Ik zie het verschil niet zo erg met ganzen (inzake de wetgeving dan, ik kan me wel inbeelden dat het voor de jager zelf even moeilijker is, al zou ik dat bij alles hebben). Geen enkel dier kan zomaar blijven voortkweken zonder in te tomen (en als er geen roofdieren dat doen, moeten jagers het wel doen)...
Ik weet niet waarom ze in het verleden beschermd waren? Maar als dat niet meer nodig is, en ze voldoende voorkomen, zie ik niet in waarom ze beschermd zouden moeten blijven. Alles een beetje in evenwicht is toch het beste...
Neemt niet weg dat het prachtige beesten zijn...
Weer on topic denk ik dat een zwaan lekker veel vlees moet bevatten. Het is namelijk (grootte/gewicht) de zwaarste vogel. Of het mooi vlees is, kan Johanna ons misschien iets meer over vertellen? Of worden ze gewoon vernietigd zonder het vlees te gebruiken?