Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
Daniël schreef: zo 05 mar 2023, 13:06 Is er geen polier in de buurt die wat gemalen karkas verkoopt?

Polier hier in de buurt verkoopt gewoon gemalen kipkarkas voor €1,- de kilo. Ik haal daar af en toe gewoon 10 of 20kg. Zaag ze doormidden en dan heb ik ze redelijk op portie formaat 500gr vleesbot per dag.

Het nadeel is dat het wat eenzijdig is. Maar compenseer het met veel afwisseling in diersoorten voor orgaan, lever en spier vlees.

Dus komt het uiteindelijk wel goed en hoef ik niet zelf te malen. Ik ben wel net begonnen met barf dus wil nu nog niet gelijk heel karkas gaan geven. Eerst zorgen dat z’n maagzuur wat sterker is en hij het wat beter kan verteren.
Geen idee eerlijk gezegd.

Ik heb al jarenlang een hele goede gehaktmolen welke echt supersnel maalt. Het meeste werk gaat hem nog zitten in het verpakken, stickeren en alles weer schoon maken. Ik heb deze molen https://www.expondo.nl/royal-catering-r ... t-10010177 Nou ja hopelijk wordt het snel weer wat warmer dat zal echt wel schelen.
Door Daniël
Afbeelding

Deze rol met vlees had ik gekregen bij dogmeat.
Normaal geef ik geen KVV. Maar wou het eens proberen. Ik zag dit er wel wat info op stond, dus doe je voordeel ermee. En nu zijn we dan ook weer een beetje op topic.
Door Cindy de Wolf
Daniël schreef: wo 15 mar 2023, 10:37 Afbeelding

Deze rol met vlees had ik gekregen bij dogmeat.
Normaal geef ik geen KVV. Maar wou het eens proberen. Ik zag dit er wel wat info op stond, dus doe je voordeel ermee. En nu zijn we dan ook weer een beetje op topic.
Dit is een kvv van dogmeat. Geen botmix. Dit zijn de botmixen https://dogmeat.nl/nl/jolisearch?s=Botmix is echt wezenlijk anders.
Door Daniël
Ow oké. Ik had niet goed begrepen dat KVV en bot mix ook nog weer verschillend zijn. Ik dacht dat zo’n verpakte worst in principe allemaal KVV was alleen andere verhoudingen en smaken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door