Moderator: Lizzy
- pien - schreef: ↑wo 01 mar 2023, 12:51 Ik geef dit al jaren aan de poezen, samen met de orgaanmix en zelfgesneden vlees, zo maak ik een soort kvv.Hoe het bevalt. Aangezien het kaal bot is. Ik heb ooit de eend gehad en die weigerde ze toen te eten ondanks dat ze normaal wel eend goed eten. Dus ergens knaagt het of het wel eend is. De orgaanmix was vroeger 25% hart, 25% lever, 25% nier en 25% maagjes. Inmiddels is dat al lang niet zo meer, kijk maar op je etiket. Het is nu zo'm 70% hart, wat long klein beetje lever en heel klein beetje nier
Wat wil je weten?
Thea schreef: ↑do 02 mar 2023, 09:13 10 % Lam - HartJa, dat lijkt idd nergens naar, als verhouding. Geef je daar 10% van dan geef je maar 1,5% lever en 0,5% nier. Maar wel 6% hart. Geef je meer dan wordt het wel erg veel hart en long...
10 % Lam - Long
5 % Lam - Lever
50 % Rund - Hart
10 % Rund - Long
10 % Rund - Lever
5 % Rund - Nier
Dit staat nu bij orgaanmix van Dogmeat
- pien - schreef: ↑do 02 mar 2023, 13:08 O jeetje, van de orgaanmix heb ik dat helemaal niet gezien.Ja erg he, ik zag het ergens een goed jaar geleden. Zeg maar toen de nieuwe site online kwam. Vanaf dat moment staat ook niet meer bij het product wat er echt in zit. Dat staat alleen op het etiket (als dat al waar is). Maar deze orgaanmix is volledig uit zijn verband getrokken
Ik heb ooit de verhoudingen helemaal uitgerekend en van daaruit aangevuld met de goeie percentages vlees en orgaan. Ik geef alleen de kip en kalkoen, ik kan niks zeggen over de eendmix.
Ina schreef:Mocht je de botmix een keer wil proberen, ik heb een kilo rol kalkoen botmix (100% rugstuk) hier liggen van Dogmeat die niet gebruikt gaat worden.Thankx
Als het goed is woon ik in de buurt, dus je mag hem van mij afhalen als je wil.
pearlsofpassion schreef: Ja, dat lijkt idd nergens naar, als verhouding. Geef je daar 10% van dan geef je maar 1,5% lever en 0,5% nier. Maar wel 6% hart. Geef je meer dan wordt het wel erg veel hart en long...Nou ja dat dus. En het sterkt mij toch ook wel in het feit dat kvv fabrikanten er maar wat inproppen.
pike schreef: ↑do 02 mar 2023, 17:49 Ik ken ze niet, maar zou vriesvoer.nl niks voor je wezen? Die verkopen allerlei gemalen bot (kipkarkas, eendnek, kalkoennek, zag zelfs gemalen konijnkarkas staan) en allerlei gemalen orgaan.Thankx, ik zal er eens naar kijken. Denk dat het toch zelf malen wordt. Zal ook wel zijn dat waar mijn maler staat niet echt warm (meer) is. Dat werd verwarmd tot vorig jaar
Ina schreef:Mocht je hem als nog willen hebben, je bent welkom.....hier gaat hij niet meer gebruikt wordenThankx.
Cindy de Wolf schreef: ↑do 02 mar 2023, 16:18 Ja erg he, ik zag het ergens een goed jaar geleden. Zeg maar toen de nieuwe site online kwam. Vanaf dat moment staat ook niet meer bij het product wat er echt in zit. Dat staat alleen op het etiket (als dat al waar is). Maar deze orgaanmix is volledig uit zijn verband getrokkenEr staat me iets van bij dat de percentages op de nieuwe site nog aangepast moesten worden en dat ze in de tussentijd maar iets hebben neergezet bij diverse producten (want veel percentages van verschillende soorten waren hetzelfde en dat viel me op)Ik geef het alleen op woensdagochtend, toen kregen ze altijd tong maar dat is al zo lang niet leverbaar. Overigens de orgaanmix van kiezebrink schijnt wel nog in de juiste verhoudingen te zijn.
Thankxmaar ik weet hoe het eruit ziet. Heb ze alle 3 weleens een keer gehad. Maar was benieuwd of iemand die al langere tijd echt gebruikte als vleesbotmixen. Want naast dat ik af en toe tabak heb van het malen of in hele kleine stukjes knippen (2kg per dag is niet grappig daarvoor) neemt gemalen vleesbot ook minder ruimte in beslag in mijn vriezer. En met de hedendaagse prijzen ben ik toch vriezers aan het uitzetten.
Nou ja dat dus. En het sterkt mij toch ook wel in het feit dat kvv fabrikanten er maar wat inproppen.
Zal er dus wel op uit draaien dat het zelf malen wordt![]()
- pien - schreef: ↑vr 03 mar 2023, 10:20 Er staat me iets van bij dat de percentages op de nieuwe site nog aangepast moesten worden en dat ze in de tussentijd maar iets hebben neergezet bij diverse producten (want veel percentages van verschillende soorten waren hetzelfde en dat viel me op)Niet alleen bij de botmixen maar ook bij veel andere produkten staat nog steeds exact dezelfde analyse. Daar is dus nooit iets meegedaan. Ze kloppen gewoon niet. Zet dan niks neer als je geen gegevens heb en grijp niet zomaar iets uit de lucht wat je overal copieert. Op die manier belazer je je klanten.
Ik had gebeld met Dogmeat en zo ongeveer werd het gezegd, het is al lang geleden, dus ik weet het niet precies meer, en ik kan mijn bericht niet meer terugvinden uit die tijd.
pike schreef: ↑vr 03 mar 2023, 12:00 Niet alleen bij de botmixen maar ook bij veel andere produkten staat nog steeds exact dezelfde analyse. Daar is dus nooit iets meegedaan. Ze kloppen gewoon niet. Zet dan niks neer als je geen gegevens heb en grijp niet zomaar iets uit de lucht wat je overal copieert. Op die manier belazer je je klanten.Eens.