Ik zit er al een tijdje over te denken om te beginnen met BARF, maar ik heb een aantal vragen. Ik hoop dat jullie me willen helpen.
Ik durf namelijk niet zo goed te beginnen, ik vind het maar eng met al die botten en zo.
De honden staan me mijn vlees zowat uit m'n handen te kijken, dus ik denk dat zij wel voor zijn.
Maar kan ik ze bijvoorbeeld om die theorie te testen gewoon eens wat geven wat ik bij de supermarkt haal?
Het zijn echt puur die botten waar ik van in de stress raak.
Mij is altijd verteld dat je honden absoluut geen kip mag geven, want gevaarlijke botjes.
Maar hier zie ik overal wel dat mensen hun honden gewoon kipvleugels etc geven?
Mijn tweede kwestie is dat 1 van de twee honden vind dat ie overal recht op heeft wat de andere hond krijgt. dus zij vreet alles zo snel mogelijk op om vervolgens te proberen het van de andere hond af te pakken. lijkt me ook weer niet handig met botten etc..
Is het een handig idee voor mij om te beginnen met BARF? Of kan ik beter eerst beginnen met KVV?
Ze krijgen zo nu en dan smuldier, en dat is een gigantisch succes.
Verder krijgen ze alleen brokken, maar daar ben ik niet weg van. verschillende merken geprobeerd en ze blijven veel poepen en de vacht van vooral de oudste hond is gewoon echt niet mooi te krijgen.
Ik heb een kleine onherleidbare kruising van ongeveer 10 kilo en een kruising Rottweiler/Mechelse herder.
Graag jullie advies op deze ongetwijfeld zoveelste beginnersvraag

Groetjes, Martje.