[quote="Lizzy"]
[quote="roger"]
<< Maar nu is mijn vraag, hoeveel voedingsstoffen gaan er verloren wanneer je de CB kookt en hoelang kun je dit je hond gekookt geven voor ze een tekort krijgt aan bepaalde voedingsstoffen?<<
Mariska,
Ik weet niet of er iemand precies een antwoord kan geven op die vragen, maar als je vlees kookt ga je voorbij aan het doel van een gezonde rauwe ,soort-gerichte voeding.
Een van de basispeilers is rauw.
Elders heb ik er al eens over gepost, het zou aan de groenten kunnen liggen die er tussen zitten.
Niet alle honden eten met plezier gf mixen, kijk maar wenneer je grote lappen vlees of pens geeft wat die ermee doen als ze door de gf mix gehaald zijn.
Vraag eens achter een compleet versie maar zonder gepureerde groenten en probeer dat eens, maar rauw is en blijft onvoorwaardelijk verbonden aan een gezonde hondenvoeding.(cfr Juliette de Bairacli Levy, Billinghurst, Lonsdale , noem maar op.)
gr.
Roger
[/quote]Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het aan de groentes ligt. Het percentage groente is vrij klein. Mijn honden kregen/krijgen 150 tot 200 gram groentemix per dag per hond en dit zit bij lange na niet in Carnibest (volgens mij dan - ik ben geen expert omdat ik zelf samenstel maar ongeveer 1/2 jaar geleden heb ik het wel eens gekocht om te bekijken) en die 200 gram ze vinden wel prima hier als ik het door het vlees meng. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat zo'n klein percentage groente ervoor zorgt dat de hond het niet eet.....
[/quote]
Precies, denk ik ook niet. Gewoon verwend??