pike schreef: ↑do 29 feb 2024, 11:13 Van mij mag hij ook op schoot hoor. Ik vind het wel gezellig. Geen van mijn Fauven heeft dat ooit gedaan (tenzij het meerwaarde had, bv omdat ze dan in de zon lagen). Ties wil altijd op schoot. Maar het past gewoon niet. De stoel waar ikzelf goed in zit voor mijn rug is een kleine en rechte stoel. Links of rechts is geen plek voor Ties meer. Om te voorkomen dat hij op de grond glijdt moet ik hem met mijn benen ondersteunen maar dat houden mijn benen niet zo heel lang vol En hij ligt zelf ook ongemakkelijk dus zit constant te rommelen en van houding te veranderen. Een arm ondersteund hem vaak ook dus je kan niets meer doen, geeneens de telefoon vasthouden. Koffiedrinken is een penibele aangelegenheidDat rommelen is ook echt lastig, zeker als je fysiek niet in orde bent. Normaal zit Emma op de trein op schoot, maar de laatste keren quin op schoot gehad omdat ik er niet op vertrouw dat ze anders geen plas zou doen als ze moet en in mijn rugzak past ze niet meer. Ondanks dat die de laatste keer maar 16 kilo woog is dat dus echt vervelend en veel lastiger en pijnlijker dan Emma op schoot.
Emma zit op schoot, niet omdat ze dat perse wil, maar om te zorgen dat er niemand op haar kan staan en omdat ze dan tot rust komt en in slaap valt en op de grond niet. Ze wacht braaf, maar na een uur wachten is haar emmer dan heel vol en raak ik niet veilig met haar van de trein. Ik heb wel 1 been wat gewicht kan dragen en dan is het haar zo manuvreren dat daar alle gewicht op komt en haar hoofd en schouder ligt dan op mijn arm. Ik zal niet zeggen dat dat geen moeite kost zo een uur, maar het gaat wel. In de auto zit ze op dezelfde manier ook op schoot als ik geen autotuigje mee heb. Thuis komt ze niet echt op schoot zitten maar half op mij, half langs mij liggen. Ze zit thuis enkel kort echt op schoot als ik op een stoel zit wanneer ze over haar toeren raakt om haar tot rust te laten komen.
Haar op mijn schoot tillen is dan wel weer echt drama. Het is niet evident om al zittend 30 kilo op te pakken