Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3040939
Van vis heb ik niet veel verstand. Kan je eigenlijk gewoon elke vis wel aan je hond voeren of zijn er vissen waarvan bv de kop veel te hard?

Ik krijg net van iemand een zak vol vis en ik heb echt geen idee wat het is. Ja die zalmkop was herkenbaar maar de rest .. Ik weet alleen heel zeker dat het geen haai is  ;D
#3041025
Ik denk niet dat een kop gauw te hard zal zijn. Maar je hebt magere vissen en vette vissen, zoetwatervissen en zoutwatervissen. wat op de markt komt is eetbaar voor de mens dus de koppen zullen ook voor onze honden wel eetbaar zijn. Maar, zoetwatervis heb ik altijd wel wat vraagtekens bij. Ze zitten vaak vol met parasieten. Dus een  tijdje invriezen is het minste wat je daarmee doet. Je voert vis in de eerste plaats vanwege de omega 3. Dat zit dus in vette vis zoals zalm. Ook sardien, haring, makreel zijn vet. Makreel is vaak zo vet dat de honden hem weer teruggeven, aan de voorkant dus. Veel vissen bevatten ook een anti-vitamine wat vit. b afbreekt. Als je die 1x in de week voert aan een verder gezonde hond is dat geen enkel probleem. Veel vis is ook gekweekt, die heeft ook weer allerlei rommel in zich. Dus tja, er zijn genoeg redenen om wel een beetje kritisch te kijken naar de vis die je voert.
#3041094
Dank jullie wel! Ik voer max 1 keer per week vis. Ondanks dat Devina niet zo'n sterke maag heeft verdraagt ze een vismaaltijd heel erg goed. Ik was eerst heel voorzichtig maar als ik haar vis geeft dan eet ze alleen maar die vis en laat de rest van het vlees gewoon staan. Die kan ik een hele makreel geven waar ze geen last van krijgt en ze is ook nog eens echt helemaal gek op vis!!
Toen ik dat aan mijn buurman vertelde kwam hij dus spontaan met allerlei vis voor haar aanzetten die hij aan het einde van de dag op de markt had weggehaald.
Ondertussen ben ik er wel achter wat voor vissekoppen het nou zijn. Ik heb hem gebeld, Sardien, zalm en kabeljauw
#3041107
Nancy73 schreef: Dank jullie wel! Ik voer max 1 keer per week vis. Ondanks dat Devina niet zo'n sterke maag heeft verdraagt ze een vismaaltijd heel erg goed. Ik was eerst heel voorzichtig maar als ik haar vis geeft dan eet ze alleen maar die vis en laat de rest van het vlees gewoon staan. Die kan ik een hele makreel geven waar ze geen last van krijgt en ze is ook nog eens echt helemaal gek op vis!!
Toen ik dat aan mijn buurman vertelde kwam hij dus spontaan met allerlei vis voor haar aanzetten die hij aan het einde van de dag op de markt had weggehaald.
Ondertussen ben ik er wel achter wat voor vissekoppen het nou zijn. Ik heb hem gebeld, Sardien, zalm en kabeljauw
Dat kan heel goed natuurlijk. Uit ervaring weet ik wel dat je makreel hebt en makreel. De eerste keer dat ik voor de honden makreel kocht op de markt had ik er 7 in een kilo. Ze vonden ze super lekker en hadden er geen last van. Maar elke keer als ik daarna makreel ging kopen zaten er minder in een kilo. Op een gegeven moment had ik nog maar drie makrelen in een kilo, en toen ging het fout. De makreel was inmiddels zo vet geworden dat hun magen zeiden oh nee dat willen wij niet. En ik had drie kotsende honden in huis  :-X Maar dat was niet het enigste probleem. Na dit akkefietje wou geen van de drie nog vis eten. Ik ben toen begonnen met een sardientje in stukjes te snijden, en elke hond een heel klein stukje bij zijn eten te geven. En dat langzaam opgevoerd tot er weer een heel visje in de bak kon. Tegenwoordig voer ik enkel nog zalm (koppen en lijven).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door