Hallo Sylvia
Als je weet van het Shiba inu ras is het heel normaal dat ze zich eerst terug trekken. Trouwens welke hond zou dat in het begin niet doen als ze net bij "vreemden" is. Toen we gingen kijken en zagen dat dit hondje heel blij spontaan en vrolijk is bij de roedel en dat ze ons ook vrolijk begroette den k ik dat dit ook wel bij ons naar voren zal komen als ze eenmaal gewend is, denk je ook niet?
Groeten José
Daarom vroeg ik ook hoe lang je haar al had,want als je haar al even hebt en ze doet dat nog dan is dat zelfs voor een shiba niet echt goed,Vooral daar het een hondje betreft wat niet eerder uit de roedel is weggeweest.Daar voelde ze zich sterk tussen de honden,maar vertrouwde ze daar meer op de honden of op de mensen,geloof me als ik zeg dat een pup die opgroeid in een roedel,opgevoed wordt door de roedel en zijn honden roedel genoten meer vertrouwd dan zijn mensen dat je een tandje extra je best zal moeten doen. Leuk dat je met haar wilt gaan showen,ga je iets aan ringtraining doen? Weet niet waar je woont maar de ringtraining in waalwijk is erg goed.Daar komen mensen uit half nederland naartoe.Wat betreft overzetten op versvlees,ik ben nooit zo moeilijk hoor,heb ooit een hond geimporteerd die stijf stond van de stress en angst (is een hele stabiele hond geworden) was ook 6 maanden oud toen ik haar kreeg,brokken gewend,direkt overgezet op versvlees is direkt goed gegaan.Ze wilde haar brokken geen eens meer,en met eten was ze direkt al over haar angst heen,als ik het vlees uit de koelkast ging pakken stond ze er als eerste (is nooit meer overgegaan ook

)
Brokken logeetjes ook,nemen keurig een zak brokken mee en krijgen hem keurig dicht ook weer mee naar huis,en ze hebben er nooit geen last van.Ik denk dat dat meer iets is voor honden die zwak zijn op de darmen,dan heb ik het ook wel over een goede kwaliteit versvoer,als je smuldier geeft weet ik niet hoe ze zouden reageren.Ik zou zeggen probeer het even als ze aan de diaree gaat weet je dat het niet gaat ,maar het is mij nog nooit gebeurd dat ze ervan aan de diaree gaan.