Hallo,
Ik had twee weken geleden een hele nare ervaring met het geven van een lap pens aan mijn hele kleine (4,5 kg) hondje Pino van bijna 11 maanden.
We hadden van een grote lap pens een stuk afgesneden voor hem van ongeveer 15 x 10 cm. de rest van de grote lap was voor mijn andere, grote, hond.
Ik zou op de grote letten en mijn man stond 10 meter verderop met de kleine. Tot nu toe was het altijd goed gegaan en was het eerder de grote die te snel at (vandaar dat we ze niet bij elkaar in de buurt laten), maar deze keer zag ik opeens dat Pino op zijn rug lag en bijna stikte. Mijn man had toch niet zo goed opgelet
Hij had het hele stuk pens in een keer ingeslikt, de L :oL
Gelukkig heb ik het nog uit zijn keel kunnen trekken, maar hij was echt bijna dood geweest. Pino leek na de eerste schrik nergens meer last van te hebben, terwijl wij nog stonden te trillen op onze benen. Vorige week hebben we het geven van een bot oid (dat doen we altijd op zondag, de rest van de week krijgen ze kvv) maar even overgeslagen, maar deze week wilde ik het eigenlijk toch weer proberen, ik heb kippennekken in de vriezer.( Botten houden we trouwens altijd vast als hij ze eet, maar pens is zo goor......)
Maar vanmiddag gaf ik ze een klein koekje voordat ik wegging en die kleine slikt het weer zo door! Hij stikte bijna, maar toen ik mijn vinger weer in zijn keel stak raakte hij vreselijk in paniek. Blijkbaar is hij toch ook wel heel erg geschrokken. Gelukkig was het deze keer niet zo ernstig, maar ik durf nu toch eigenlijk niet meer zo goed...
Hoe doen jullie dit met hele kleine hondjes? Want dat strotje is zo klein??? Ik weet, tot nu toe is het altijd goed gegaan met bij kippenveugels, sardientjes, en lamsribbetjes, maar de schrik zit er goed in.
Mijn man riep meteen "dat doen we nooit meer"
waarop ik zei: "zullen we hem dan maar helemaal geen eten meer geven? kan ie ook nergens in stikken"
Maar zo langzamer had neig ik daar ook wel een beetje naar.....Ik hoop eigenlijk dat jullie me weer een beetje moed kunnen geven om ze toch afentoe een botje of pens te blijven geven.
Thanx,
Daniëlle.