Ik had zojuist de eerste teek ooit op mijn lieve hond ontdekt (gatver gatver) en toen pakte ik de teken-pen erbij. Die dus speciaal voor teken is bedoeld. Ik lees de gebruiksaanwijzingen nog goed en ga aan de slag maar toen ik op het punt was de teek er dus uit te trekken had hij zich zodanig in mijn hond vastgebeten dat hij tussen de pen uit schiet. Na 3 keer proberen spatte dus het dikke vieze lichaam uit elkaar omdat de pen door de kracht hierlangs gleed! gatver gatver gatver gatver....
En omdat die crap teken pen dus gewoon niet sterk genoeg is of ik alsnog iets verkeerd heb gedaan (?) heb ik met een pincet het restant er geprobeerd uit te halen, dus de kop met die vieze poten is er nu uit. Maar ik zie nog een klein zwart puntje met daaromheen een rooie plek van der kapotte huidje. Is dat nog een restant van de teek? Moet ik het ontsmetten nu? Zo ja, hoe? Moet ik naar de dierenarts? Woont er een teek expert in amsterdam waar ik langs kan gaan (een van jullie) die me kan helpen? Wat moet ik doen?!!!!