Maar waar ik dus ook bang voor ben is dat hij calcium tekort komt, want hij heeft al heel de week zijn botten niet opgegeten

Hoe kan ik dit oplossen?
Moderator: Lizzy
sylvia schreef: botten malen, of eierschalenIk geef ze 2 keer in de week een rauw ei met schil en al en daar eet hij de schil gewoon niet van op. Maar ik heb ook gehoor dat je eierschalen kan vermalen en dan geven, maar hoeveel moet je dan precies geven?
Laura2004 schreef: Ik geef ze 2 keer in de week een rauw ei met schil en al en daar eet hij de schil gewoon niet van op. Maar ik heb ook gehoor dat je eierschalen kan vermalen en dan geven, maar hoeveel moet je dan precies geven?1 theelepel over 500gr vlees
sylvia schreef: 1 theelepel over 500gr vleesDan ga ik dat maar proberen, wel balen ik heb iets van tien kilo botten in mijn vriezer zitten. Doe je zo je best en dan moeten ze het niet. De meeste honden zouden er een moord voor doen voor zo'n lekker botje.
Laura2004 schreef: Dan ga ik dat maar proberen, wel balen ik heb iets van tien kilo botten in mijn vriezer zitten. Doe je zo je best en dan moeten ze het niet. De meeste honden zouden er een moord voor doen voor zo'n lekker botje.Je moet de schalen dan wel even drogen anders malen ze wat rottig. Dit kan gewoon aan de lucht, dit duurt dan circa 2 dagen of je doet het in de oven. Temperatuur en droogtijd even bij Lizzy informeren. Wel even de schalen uitspoelen anders gaan ze raar ruiken LOL. Wanneer je ze in vijzel of koffiemolen gemalen hebt dan geef je daar 1 theelepel van op een pond vlees
Lizzy schreef: Ik droog de eierschalen een uurtje op 50 graden (in de oven dus).Hij eet wel kippenekken en kippevleugels en soms een hele kip, maar deze week had ik dat maar een keer op het menu staan en daarvoor in de plaats had ik ribben en ruggegraat op het menu staan, dus vandaar dat ik bang ben dat hij iets tekort komt. En maakt het trouwens uit als ik de botten laat liggen en ze een dag of twee dagen later geef of is dit slecht?
Eet hij ook geen kippenvleugels, eenden of kippennekken of karkassen? Of hele 'prooidieren'?
Laura2004 schreef: Hij eet wel kippenekken en kippevleugels en soms een hele kip, maar deze week had ik dat maar een keer op het menu staan en daarvoor in de plaats had ik ribben en ruggegraat op het menu staan, dus vandaar dat ik bang ben dat hij iets tekort komt. En maakt het trouwens uit als ik de botten laat liggen en ze een dag of twee dagen later geef of is dit slecht?Zolang ze niet uit zichzelf weglopen kun je de botten gerust geven.