ik ben de laatste tijd bezig met uitzoeken wat ik nou precies wil met enten voor kiki en kayne..
maar hoe meer ik lees, hoe verwarrender t wordt voor mij..
ik lees bijv. dat een enting.. (dhppi (parvo levend, hondenziekte, leverziekte, weil, influenza)) een grote enting is? Klopt dat??
en áls het een grote enting is.. lees ik in een topic van tt-tjes dat hij voor 3 jaar geregistreerd staat..
betekend het dat volgens dat topic, het officieel goedgekeurd is voor 3 jaar en je hond volgens dit topic gewoon "beschermd" zou moeten zijn voor 3 jaar??
of begrijp ik dat verkeerd..
en is een kleine enting (parvo, weil en para) standaard?
want kayne is nu opgeroepen voor weil en para.. volgens meneer spreeuw niet voor parvo..
af en toe word ik gillend gek van al die verschillende "inzichten" door verschillende d.a's
de een doet dit, de ander dat.. en dan heb je ook nog verschillende merken die weer anders gezien worden..
meneer spreeuw is onzeker over het niet enten.. voordat hij mij leerde kennen ging hij braaf ieder jaar naar de d.a. omdat die zei dat dat belangrijk was..
ik persoonlijk ent kiek gewoon heel stompzinnig om de 3 jaar.. omdat ik vaak lees dat bij titeren blijkt dat entingen 3 jaar werkzaam lijken te zijn.. het is meer een zelf aangenomen feit dan dat ik dat kan onderbouwen.. eigenlijk wil ik helemaal niet enten.. maar laatste keer begon de hondenclub te zeuren..
kan iemand mij nou precies uitleggen wat wat is?
en als je dus om de 3 jaar de grote enting laat zetten.. je in principe dus voor de hondenclub lekker je neus mag ophalen omdat er een 3 jaar registratie op zit??