Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#254274
Geven jullie je honden biologische groentes en fruit of gewoon net zoals ik gewoon groentes en fruit van de markt? Ik zag nl ergens iets staan over het biologisch voeren van je honden.
En heeft iemand van jullie iets gehoord van een rapport over de bio industrie waarin staat dat er veebedrijven zijn die structureel afval verwerken in veevoeding. Dit zit dan ook in het vlees wat wij aan onze honden geven. Dan lijkt het me eigenlijk niet zo gezond meer.
Brokken is natuurlijk ook geen optie, maar ik maak me er wel zorgen over en nog erger is dat de regering er blijkbaar niks aan gaat doen.
Maar ik vroeg mij dus af of jullie denken dat al die troep misschien schadelijk is voor onze honden?
Door yalla
#254277
Ikke niet. Ze krijgen bij mij gewoon de groente en het fruit wat ik aan het einde van de week over heb en dat is niet biologisch.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#254278
Hier krijgen z\e ook wat over is of ze delen met de cavia's en das ook allemaal net biologisch.
Hoewel ik moet zeggen dat het wel veel lekkerder is biologische groenten, er zit hier alleen geen bio. groentenboer
Door Laura2004
#254314
Hier in de buurt zit wel een biologische winkel, maar als ik daar groente voor mezelf en voor de honden moet kopen dan mag ik wel een wel een extra baantje gaan zoeken, want het is daar echt peperduur. 1.50 euro voor 1 paprika en op de markt betaal ik 1.50 voor een kilo paprika's.I
k ben blij dat ik niet de enige ben die zijn honden gewone groentes en fruit geef. Als ik ooit de loterij win krijgen ze en biologische groentes en biologisch vlees van mij!! ;D ;)
Door Laura2004
#254392
sylvia schreef: Als ik ooit een prijs win ga ik zo wonen dat ik mijn eigen biologische vlees en groenten kan kweken/fokken ;D
Maar ja, het is dan niet echt leuk om het te moeten slachten. Want ik denk toch dat je van die dieren gaat houden.
Door Anjes
#254403
Laura2004 schreef: Geven jullie je honden biologische groentes en fruit of gewoon net zoals ik gewoon groentes en fruit van de markt? Ik zag nl ergens iets staan over het biologisch voeren van je honden.
En heeft iemand van jullie iets gehoord van een rapport over de bio industrie waarin staat dat er veebedrijven zijn die structureel afval verwerken in veevoeding. Dit zit dan ook in het vlees wat wij aan onze honden geven. Dan lijkt het me eigenlijk niet zo gezond meer.
Brokken is natuurlijk ook geen optie, maar ik maak me er wel zorgen over en nog erger is dat de regering er blijkbaar niks aan gaat doen.
Maar ik vroeg mij dus af of jullie denken dat al die troep misschien schadelijk is voor onze honden?
Als wij die "schadelijke troep" eten en er niet ziek van worden kun je het ook aan je hond geven denk ik.
Daarbij weten wij denkelijk niet wat wij allemaal eten want niet alles wordt onderzocht en als ze al iets vinden dan wordt daar zelden iets aan gedaan; het gaat velen toch alleen maar om er goed aan te verdienen. En zoals je al zei, in de brokken doen ze denk ik nog meer troep in, want daar zitten dingen in die wij niet eten.
groetjes Anjes
Door 202spots
#254411
Tenzij ik toevallig 'n groentetuintje zou hebben,en ik ze groente uit eigen tuin kan geven,krijgen ze hier altijd gewoon de groentes en fruit uit de market vandaan.
Heel vaak krijg ik zakken vol "afval" voor niks,zoals de buitenste bladeren of beschadigd groente en fruit wat de mensen niet mooi genoeg vinden om te eten,maar waar mijn spotjes gek op zijn. ;)
Door Lupa
#254415
202spots schreef: Tenzij ik toevallig 'n groentetuintje zou hebben,en ik ze groente uit eigen tuin kan geven,krijgen ze hier altijd gewoon de groentes en fruit uit de market vandaan.
Heel vaak krijg ik zakken vol "afval" voor niks,zoals de buitenste bladeren of beschadigd groente en fruit wat de mensen niet mooi genoeg vinden om te eten,maar waar mijn spotjes gek op zijn. ;)
dat is een idee!!! had ik nog niet aan gedacht :-X
ga zo snel mogenlijk bij de markt even babbelen met de groenten man
Door tieneke
#254427
Wij eten zelf voor 99% biologisch,voor de honden zal er eerdaags heus wel eens iets van bio-groenten en fruit inzitten.
Het is gewoon duur dat bio-gedoe....zeg ik eerlijk ;)
Jaco en ik zijn met zijn tweetjes en dan gaat het nog wel enigzins.
Het is heel erg lekker en uiterst smaakvol maar om dat ook nog eens aan 2 grote nollebakmonsters te gaan geven...eens houdt het natuurlijk op.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#254545
Laura2004 schreef: Maar ja, het is dan niet echt leuk om het te moeten slachten. Want ik denk toch dat je van die dieren gaat houden.
Dat zal dan even slikken worden, maar het is dan wel vee wat een super leven gehad heeft ;)
Door Laura2004
#254576
sylvia schreef: Dat zal dan even slikken worden, maar het is dan wel vee wat een super leven gehad heeft ;)
Dat klopt wel, ja! ik weet niet of ik het zou kunnen hoor :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door