spreeuwtje schreef:
vanavond hier ook een discussie over pipetten/entingen/wormenbestrijding..
meneer spreeuw moet nog wennen..
maar wb de wens van d.a's om honden en katten te ontwormen (komt ook bij de volksgezondheid vandaan) is mede omdat kleine kinderen wormbesmettingen oplopen door katten en honden die niet ontwormd worden..
dus het gaat niet alleen om de gezondheid van de kat/hond.. maar ook vw de zandbakken e.d.
niet dat ik mijn katten en hondjes ontworm hoor.. ondanks dat er een sanootje rondloopt..
Maar een feit blijft dat als er geen wormen zijn, ze ook de zandbak niet kunnen besmetten en ontwormen dus compleet zinloos is. Volgens mij is het inderdaad bangmakerij. Wij ontwormen onze hond al 6 jaar zonder nadenken, terwijl wij voor onze paarden mestonderzoek doen omdat de da zegt dat we anders resistentie in de hand werken. Als dat zo is, dan is dat voor onze hond ook en daarom geen wormkuur meer maar mestonderzoek.
Enten doen wij wel, daar moet ik me nog in verdiepen. Hoewel ik het wel een groot verschil vind dat onze hond jaarlijks een stuk of 8 entingen krijgt, en er honden rondlopen die al 6 jaar niet meer geënt zijn. Dat moet dus ook minder kunnen.
Tegen vlooien en teken gebruikte ik altijd pipetjes, maar die gebruik ik niet meer. De da zegt dat de plekken die onze hond had niet van de prac-tic zijn, omdat hij nu weer schilfers krijgt. Maar schilfers en blaren vind ik nog wel een heel fiks verschil, dus ik gooi er voorlopig niks op! Volgend jaar zien we wel weer, maar voor mij geen chemische zooi meer!