Moderator: Lizzy
Bianca83 schreef: Hij heeft de pens van Rodi, de complete versie, dus volgens mij is hier niets mis mee? Brokken krijgen ze nu helemaal niet meer trouwens.Prima ;)niets mis mee.
Bianca83 schreef: Sinds kort krijgen onze honden geen brokken meer. Quincy een yorkie van 5 jaar heeft tot voor kort altijd brokken gehad. Quasar, een Dogo Argentino van bijna 5 maanden heeft bij de fokker altijd brokken gehad en bij ons 2 maanden brokken. Nu halen we van die pakken pens wat kant en klaar is of zo'n zak bij de dierenwinkel wat ook kant en klaar is. Nu wil dat ze ook gewoon vlees gaan eten. Onze buurvrouw werkt bij de slager en heeft gisteren slachtafval gebracht bij ons. Bij een islamitische slager kunnen we vanmiddag gratis restjes halen, botten en vlees. Heel lief allemaal van die mensen trouwens zeg!!! Nu vraag ik me alleen af (met de pens is het goed gegaan) wat mag ik ze per dag geven. Ze krijgen bij ons 's morgens en 's avonds eten. We hebben al wel fruit, groente en hart door de pens heen gedaan en dat is allemaal goed gegaan.Wat is je bedoeling, wil je helemaal zelf gaan samenstellen of wil je de Rodi compleet gaan afwisselen met zelf samengestelde maaltijden?
Laura2004 schreef: Ze mogen : 30% bottenEr is geen proodier te vinden met een hoger botpercentage dan zo'n 15%, en zelfs daarvan blijft vaan nog een gedeelte liggen. Ik zelf probeer dan ook que botpercentage rondom de 15 te blijven zitten, dit zou je kunnen bereiken d.m.v. het verhogen van het aandeel spiervlees. Mijn mening is dat het aandeel bot wat aan een hond wordt gegeven vaak te hoog is, je leest maar al te vaak dat veel honden hard en wit poepen en hierdoor soms problemen kunnen krijgen, iets wat in de natuur niet voorkomt omdat het aandeel botpercentage lager ligt dan 30%..
30% vlees
15% groentes
15% orgaanvlees
10% tafelresten
Tenminste dat is wat ik ze geef sinds kort. In het begin is het ingewikkeld, maar ik denk dat het na een tijdje makkelijker wordt. Ik barf al een tijd, maar ik ben sinds deze week begonnen met het barfen volgens deze percentages en ik vind het wel prettig, want dan weet je zeker dat je honden niks te kort komen.
Veel succes!
Gino schreef: Er is geen proodier te vinden met een hoger botpercentage dan zo'n 15%, en zelfs daarvan blijft vaan nog een gedeelte liggen. Ik zelf probeer dan ook que botpercentage rondom de 15 te blijven zitten, dit zou je kunnen bereiken d.m.v. het verhogen van het aandeel spiervlees. Mijn mening is dat het aandeel bot wat aan een hond wordt gegeven vaak te hoog is, je leest maar al te vaak dat veel honden hard en wit poepen en hierdoor soms problemen kunnen krijgen, iets wat in de natuur niet voorkomt omdat het aandeel botpercentage lager ligt dan 30%..Ik heb op barfplaats gevonden dat dit de percentages zijn. Ik weet het verder ook niet. Ik doe het sinds kort volgens deze percentages en mijn hond doet het er prima op maar die van mijn moeder ga ik inderdaad wat minder bot geven.