Nouja, niet echt wij, maar buren/familie.
Maar omdat alles bij ons nog al eens door elkaar loopt, is het dus een beetje wij.
En nu hebben ze het leuke plan om de hond met de pot mee te laten eten (nouja, ze zijn die al in uitvoering aan het brengen).
Over versvlees willen ze niks horen, zelfs niet eens over brokken.
Nee, het moet en zal gebeuren dat de hond met de pot mee-eet (en niet eens rustig van brokken naar die zooi laten wennen, nee, meteen overzetten op die zooi).
Een voorbeeldje, boterham (bruine met zaadjes) met boter besmeren, en die beleggen met een of ander duur beleg (ronde plakjes vlees, weet zo ff niet welke, zal vast varkensvlees geweest zijn).
Helaas kan ik daar geen verandering inbrengen, maar misschien nog ongemerkt wat tips toespelen?
Ik weet alleen niet welke (ja, geen varkensvlees en verhitte botten, hebben ze allang van mij gehoord, al zal dat dus heus ook wel gaan voorkomen, maar verder...).
Kunnen jullie me hiermee helpen?
Krijgt de hond zo geen tekorten en die dingen?
Daarnaast is de hond zeerrrrr mager.
Wat kun je nog beter doen; de hond met de pot mee laten eten of brokken voeren?
Dat laatste ben ik geen voorstander van, maar dat eerste al helemaal niet.
En zoals jullie dus wel kunnen begrijpen, zie ik het met lede ogen aan, brrrrrr

De hond is echt een lieve hond, perfect voor hier (met die 2 mormels van mij, loslopend op het erf, etc etc), maar oh oh oh.
Maar die opvoeding (en die is ook brrrrrr

Want zoveel honden zijn er oud mee geworden, met de pot mee eten, vroeger en nu. Bladiebla....

Alle hints, tips, voordelen, nadelen, wat dan ook, zijn welkom.
Ik sta erbij, en kijk erna (en bijt me op mijn tong om geen ruzie te krijgen als ik zeg hoe ik er over denk)...
Oh, ik houd van sommige dingen nog wel eens wat over 8) , zoals 'visafval', klaargemaakt voer dat die van mij laten staan, grote botten (misschien straks pens als ik die zelf te pakken kan krijgen), die dingen.
Kan ik.....?
Ben niet van plan om er speciaal er voor wat te gaan kopen (dus rustig aan met kippennekjes ed kan ik dus niet beginnen, is trouwens grote slokop), maar soms houd ik dus wel eens wat over... 8) .
Voordat ik hier commentaar overkrijg, ik heb het de hond al lang *stiekumpjes* toevertrouwd dat hij af en toe wel wat lekkers van mij mee zou krijgen, dus dat gaat ook wel gebeuren (en t vrouwtje weet ervan, die zat er bij en hoorde het toen ik het de hond *stiekumpjes* toevertrouwde