Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Ik geef geen lever van oude dieren aan mijn honden. Tenzij ze van biologische dieren afkomstig zijn. De reden is dat de lever een opslagplaats is voor zware metalen en medicijnen enzo. Maar goed, ik zou het niet weggooien.... Zonde! Gewoon met mate gebruiken (en vragen of ze de lever er voortaan uit willen laten of alleen lamslever willen gebruiken).U was mij voor
Truus schreef: Lever is wel weer goed tegen bloedarmoede, er zit veel ijzer inMaar ik eet dat niet :-Xbleghh!
tieneke schreef: Maar ik eet dat niet :-Xbleghh!O, nou ik vind lever af en toe wel lekker hoor; met wat champignons, een uitje in ringen gesneden en wat paprika en dan lekker bakken. En dan met gesmoorde prei en gekookte piepertjes, heerlijk!!!
De honden ook niet.
Nelly schreef: O, nou ik vind lever af en toe wel lekker hoor; met wat champignons, een uitje in ringen gesneden en wat paprika en dan lekker bakken. En dan met gesmoorde prei en gekookte piepertjes, heerlijk!!!Oh wat vies....
Gino schreef: Lever is wel een onderdeel van de voeding, echter niet in grote hoeveelheden. Zo ongeveer 10 gram per kilo hond per week is voldoende, maar wel nodig.Dat zou betekenen dat een hond van 42 kg 420 gram lever per week zou moeten krijgen. Is dat niet teveel????? Klopt dat echt 10 gr per kilo lichaamsgewicht per week???????
CaSanGio schreef: Dat zou betekenen dat een hond van 42 kg 420 gram lever per week zou moeten krijgen. Is dat niet teveel????? Klopt dat echt 10 gr per kilo lichaamsgewicht per week???????Ongeveer tussen de 5-10 gram per kilo lichaamsgewicht per week. Dat is wat er in het wild aan lever gegeten wordt. Nieren weer wat minder, omdat deze kleiner zijn, pens weer wat meer, omdat deze groter is, enz. Zo kun je het ongeveer benaderen...
tieneke schreef: Oh wat vies....Mag Jaco een keertje hier lever komen eten Krijg jij wel een frietje of zo
Terwijl Jaco het wel lekker vindt