Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rosita
#246739
Mijn Dante eet merendeels CB, maar ook regelmatig een kippennekje. Nu wil ik eigenlijk eens kijken of hij ook groente wil eten. Hij heeft problemen met zijn nieren, maar ook hele gevoelige darmen. Enig idee wat voor groente ik zou kunnen geven (wat vinden katten lekker?) zonder dat meneer gelijk aan de diaree gaat?

Groetjes Rosita
Door Lil
#246875
Ik weet niet wat diaree veroorzaakt, maar hier vinden ze bonen en erwten lekker en eentje vind ook worteltjes lekker. Zo ver ik weet zijn dit geen "drijvende" groenten. Van sla e.d. krijgen ze sneller diarree
Door Ollie
#247014
Onze kat krijgt helemaal geen groente!

Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat katten in het wild ook geen groente binnen krijgen.
Door Lizzy
#247307
Mijn kat moet ook totaal geen groentes, maar ik zou me voor kunnen stellen dat als je kat wel groentes eet, dat je bijv. courgettes, wortel, bietjes, andijvie enzo kunnen proberen. Dat zijn volgens mij vrij makkelijke groentes.
Door lot25
#256362
Ik heb met voedingsleer voor dieren dus ook ooit gehad, dat de kat (evenals sommige andere carnivoren) geen groenten nodig hebben. Zij kunnen alle benodigde bouwstoffen zelf maken, uit wat zij uit vlees halen.

Sterker nog: een hond alleen op groente zou nog wel kunnen, een kat echter zou eraan dood kunnen gaan. :-\
Door Borke
#256376
Mijn huidige katten willen absoluut geen groente en ze hebben het ook niet nodig.
Vroeger hadden wij een gekke kater die dol was op schijfjes komkommer en op olijven :-)

Groetjes,
Gebruikersavatar
Door sylvia
#256380
Boris lust ook wel groenten, dus de kat die groenten wil krijgt het hier, en wie het niet wil die mag het laten liggen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door