(het is maar een uitgans punt, ik kijk zelf wel of het genoeg is )mijn katten wegen 3 kilo 4 kilo en 5,5 kilo. die van drie kilo is nu 8 maanden en hij blijft waaschijnlijk klein ;Dwant dat was zijn moeder ook

die van 4 kilo is nu zoon 9 a 10 jaar

Moderators: koekje, pearlsofpassion
sylvia schreef: Uuuuhhhhh waar gaat dit over ???over de verhoudingen die je een kat moet geven én over de gewichten van haar katten!!
gonny schreef: over de verhoudingen die je een kat moet geven én over de gewichten van haar katten!!ja dat zal wel
weer spiritus gesnoven??![]()
![]()
Lizzy schreef: De hoeveelheid barf die je aan de kat geeft is tussen de 5% en 10% van het lichaamsgewicht.Nu breng je me volkomen in verwarring, Lizzy!
Kefraya schreef: Nu breng je me volkomen in verwarring, Lizzy!Ik heb overgetypt wat een poes aan barf zou mogen eten van Dr Billinghurst. Uit The Barf Diet. En dat was de orginele vraag toch? We hebben het toch over zelf samenstellen? Overigens moet ik zeggen dat ik zijn percentages bij honden (en vooral bij puppies) ook heel erg veel vind....
Dus mijn poes van 4 kg zou maximaal 400 g vlees per dag mogen hebben? Op de Bandit-verpakking staat 60-80 g per dag...
Ik ben begonnen met 150 gram per dag, maar toen werd Kefraya na een week al dik. Nu heb ik haar op 80-100 gr en nu blijft ze goed op gewicht. Dat zou betekenen dat ze dus echt veel te weinig krijgt ???
jasmijn schreef: ik geef mijn katten nu 3% lichaans gewicht te eten en mijn honden ook maar ik heb het gevoel dat het voor de katten te veel is en voor de honden te wijnig ze blijfen vragen om meer, kan ik ze dan het beste ook meer geven ( ik denk dat het bij een van mijn honden wel kan maar bij die ander niet want die word snel te dik ) of kan ik iets anders geven wat wel vult maar waar ze niet dik van worden ???Nou, aangezien zowel Kefraya als Snuf op ongeveer 2% van hun lichaamsgewicht staan, zou ik zelf gewoon minder gaan geven. En de honden gewoon meer. Je moet op je ogen voeren. 3% voor een opgroeiende hond of zeer actieve hond kan gewoon te weinig zijn. En dan mag je rustig naar 5%. En bij een hele jonge hond zelfs naar 7%. Het zijn maar richtlijnen!
Lizzy schreef: Nou, aangezien zowel Kefraya als Snuf op ongeveer 2% van hun lichaamsgewicht staan, zou ik zelf gewoon minder gaan geven. En de honden gewoon meer. Je moet op je ogen voeren. 3% voor een opgroeiende hond of zeer actieve hond kan gewoon te weinig zijn. En dan mag je rustig naar 5%. En bij een hele jonge hond zelfs naar 7%. Het zijn maar richtlijnen!Ik weet niet zo heel goed of Kefraya nu nog honger heeft of niet. Ze staat nog regelmatig te mauwen bij de bak waarin vroeger haar brokjes zaten, maar dan heeft ze na een paar hapjes toch weer genoeg.
Kefraya schreef: Ik weet niet zo heel goed of Kefraya nu nog honger heeft of niet. Ze staat nog regelmatig te mauwen bij de bak waarin vroeger haar brokjes zaten, maar dan heeft ze na een paar hapjes toch weer genoeg.Volgens mij zit er geen groente in de versvleessoorten die je geeft he? Nou, als ze het wil eten, dan lijkt mij het een prima idee. Volgens Ian B. kun je tot 5% groenvoer (van het totaal) aan je kat geven.
Nu het zo koud is, ligt ze ook vooral te slapen, dus heel veel beweging krijgt ze inderdaad ook niet
Ik ben begonnen toch maar wat groente door haar mix te doen, zodat ik wat meer volume kan geven zonder dat het heel voedzaam is. Is dat een goed idee?
Lizzy schreef: Volgens mij zit er geen groente in de versvleessoorten die je geeft he? Nou, als ze het wil eten, dan lijkt mij het een prima idee. Volgens Ian B. kun je tot 5% groenvoer (van het totaal) aan je kat geven.Er zit wel wat groente in Bandit, maar volgens mij niet heel veel.