Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#246324
Hoeveel orgaanvlees kan je een hond het beste geven per week. En pens valt toch ook onder orgaanvlees?
Ik heb het opgezocht in de bibliotheek, maar ik kon het niet vinden.
Door danielle1980
#246325
ja pens valt onder orgaanvlees.
hoeveel je wilt geven ligt eraan wat je verder aan de hond geeft.
geef je kvv of stel je samen?
Door Laura2004
#246329
Ik ben daar nog niet echt handig in met die percentages en ik zie ook dat mijn hond veel te veel eten krijgt, maar hij is niet te dik (nu eet hij wat minder goed).
Door danielle1980
#246333
Laura2004 schreef: Ik ben daar nog niet echt handig in met die percentages en ik zie ook dat mijn hond veel te veel eten krijgt, maar hij is niet te dik (nu eet hij wat minder goed).
ok ik zal proberen te helpen,
ben er niet zo goed in :-[
dus misschien kunnen anderen me aanvullen.
hoe oud is je hond en hoe zwaar?
hoe zwaar zou ie moeten zijn of worden?

niet elke hond moet trouwens precies krijgen wat er staat,
essie van mij krijgt minder anders word ze dik,
minx krijgt (veel)meer anders valt ze echt af.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#246425
Laura2004 schreef: Hoeveel orgaanvlees kan je een hond het beste geven per week. En pens valt toch ook onder orgaanvlees?
Ik heb het opgezocht in de bibliotheek, maar ik kon het niet vinden.
De maaltijd van een hond mag voor ongeveer 15% orgaanvlees bevatten. Dus je moet even kijken hoeveel jij je hond ongeveer per week geeft, en daar neem je dan 15% van.
Pens valt idd onder orgaanvlees, maar is wel heel goed voor een hond, en wordt daarom volgens mij vaak niet meegenomen in die 15% :-\.
Tenminste dat is wat ik hier vaak lees, dan is er bv. 1 pensdag, en wordt de berekening van de percentages over de resterende dagen gemaakt. Maar of dat helemaal goed is??
Ik ben daar nog niet echt handig in met die percentages en ik zie ook dat mijn hond veel te veel eten krijgt, maar hij is niet te dik (nu eet hij wat minder goed).
Waarom denk je dat je jouw hond veel te veel eten geeft? Misschien kun je anders eens opschrijven wat je je hond in een week geeft? En eventueel erbij vermelden hoeveel je hond hoort te wegen.
Dan kunnen anderen je helpen om het wat in balans te krijgen, of zien we dat je het al hartstikke goed doet ;).
Maar sommige honden hebben nou eenmaal meer eten nodig als een ander.
Door Laura2004
#247061
Sorry, ik was deze topic helemaal vergeten, maar ik ben trouwens al aan het noteren wat ze deze week en de week daarop te eten krijgen en dan mogen jullie daar kritisch naar kijken.
Door danielle1980
#247234
Laura2004 schreef: Sorry, ik was deze topic helemaal vergeten, maar ik ben trouwens al aan het noteren wat ze deze week en de week daarop te eten krijgen en dan mogen jullie daar kritisch naar kijken.
ok dat is wel handig :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door