Daarom is het bijzonder dat hij sinds 2 dagen dunne ontlasting met slijm heeft, al twee nachten 's nachts eruit moest en hij vanochtend gal heeft opgegeven. Alarmerender vond ik dat er ook helder rood bloed bij de ontlasting zat vanochtend. :(Ramses is verder niet ziek, eet goed.
De dierenarts denkt aan een dikke darmontsteking en is voor een paar dagen rijst met gekookte kip en toevoegen van pro-biotica. Als het dan niet over is moet er wrsch. antibiotica gegeven worden. Vanochtend heeft hij nog CB met kruidenmix gekregen en vanavond was de ontlasting nog wel dun, maar zonder bloed.
Op een leerzame site www.bowchow.com kwam ik tegen dat je ook zalmolie, vit. E en borage olie kunt geven met de probiotica bij zo'n ontsteking. Nou vraag ik me af of de rijst/kip zo'n handige keuze is, of dat het beter is om zijn CB met wat heet water te geven de komende dagen. Heeft iemand hier ervaring mee/ideen over? Als het even kan wil ik de antibiotica voorkomen.
Wel denk ik dat ik maandag een ontwormingskuurtje haal, want dat schijnt een dergelijke ontsteking ook te kunnen veroorzaken.