wij willen in augustus naar zuid/oost duitsland.
moet tess hiervoor nog geent worden?
ze is vorig jaar getittert en ze hoeft pas over 3 jaar(nu nog 2 ) jaar weer getittert te worden.
Moderator: Lizzy
Meike en Daisy schreef: Alleen de Rabiesenting is verplicht, je moet met het paspoortje kunnen aantonen dat Tess een geldige rabiesenting heeft, de datum staat op de sticker ervan.klopt. Er komt nog rabiës voor in Duitsland en ze accepteren daarvoor geen titer.
Lizzy schreef: Rabies enting van Nobivac is wel 3 jaar geldig hoor!Klopt en in Duitsland accepteren ze dat ook. Alleen willen die Duitsers nog geen titer accepteren en ja ze mogen dan je hond in beslag nemen
nova schreef: In zuid-oost Duitsland lopen nog veel vossen rond, en tegen de grens met Tjechie is niet alles even betrouwbaar wat rabies aangaat .Ik heb ook al Tollwutsperrgebiet gezien nog geen 40 km van waar wij wonen, vandaan. (nee, niet 40 km vanaf de grens, maar 40 km vanaf waar wij nu wonen) Het is een paar jaar terug, maar goed dan nog
Suzanne schreef:Bedoel je in een specifiek gebied? Want Duitsland is natuurlijk veel te groot om streng te controleren op loslopende honden. Ik heb altijd Daisy los gehad in de bossen (totaal 6 weken geweest) en nog nooit een boswachter of andere controleur tegengekomen. Ook geen andere honden trouwens. Het hangt er vast heel erg vanaf waar je heen gaat.
Verder zijn er weinig losloopmogelijkheden en daar heb ik wel 's van begrepen dat daar ook streng op gecontroleerd wordt.
sella schreef: Je moet bij een controle het ding kunnen laten zien. Je moet heel soms laten zien dat je hond gewend is een muilkorf aan te hebben.Ik heb het nog nooit meegemaakt of gehoord. Ook familie in Duitsland niet. En deze hebben ook een grote hond.
Nu oefen ik dat altijd met mijn honden, just in case ze een pijnlijke behandeling moeten ondergaan.
In de afgelopen 10 jaar heb ik dat 3 keer meegemaakt tijdens een algemene verkeerscontrole.