... oepsie, heeft zo'n DA me toch aan het twijfelen gekregen.... ;-)
Ik heb haar beloofd dat ik er serieus over na ga denken en dus wil ik graag ook jullie imput.
Feiten:
Guinnie is 14,5 nu, we hebben haar ruim 2 jaar en ze is totdat ze bij ons kwam jaarlijks "conform schema" :busted:
met een volledige cocktail-enting gezegend. Laatste enting dateert van febr 2009 dus.
Ze komt op straat incidenteel wel in aanraking met andere honden, maar speelt daarmee niet. Ze komt natuurlijk in aanraking met onze andere honden, waar ze ook niet mee speelt. Deze andere honden komen OOK weer in aanraking (bijv. cursus) met andere honden.
Guinnie komt niet veel met risico-verhogende situaties in aanraking. ZE gaat net dit weekend een keertje mee naar een behendigheidswedstrijd, maar dan heb je't wel gezegd.
Ik was vast van plan "niet meer enten" .. voegt niets toe.
Maar, deze nieuwe DA vind "juist oudere honden zijn kwetsbaarder".
Ja, dat is wellicht waar, maar ik ben er niet van overtuigd dat ik in DEZE situatie er goed aan doe haar toch te laten enten.
Titeren.. kan een optie zijn, maar dan terug naar de basisvraag ;-) zou ik DAN laten enten? Is dat voor haar nou echt nog nodig? Loopt ze (vanuit de praktijk gezien) nou wel zoveel risico? Dat is wat ik wil inschatten. Ik denk oprecht dat ik haar niet wil belasten met een enting; ik schat in dat ze in de praktijk gewoon "te weining risico loopt" om die belasting te rechtvaardigen.
Rabies staat hierbuiten; die enting krijgt ze, als ze tijd van leven heeft op tijd; zodat ze mee kan naar het buitenland. Zolang ze die reis nog aankan natuurlijk ;-)
Mag ik jullie imput?
Suzanne