Hallo,
Ik weet dat de meeste honden hier de lekkerste dingen te eten krijgen, maar worden ze eigenlijk nooit iets beu? En wat doen jullie daaraan?
Mijn hond lijkt op het ogenblik mijn met liefde bereide granenmixjes (die ze eerst overheerlijk vond) een beetje beu te zijn... Ook over de bibi is ze niet altijd even enthousiast. Soms doet ze eerst wat andere dingen voor ze gaat eten. Ik doe er nochtans steeds andere groenten bij en wissel ook alle soorten af. De fytomix gaat ook niet altijd even vlot naar binnen. Ik geef haar niet meer eten dan vroeger en ze heeft wel trek. Dat is snel getest met een stukje brood of een tafelrestje. Daar is ze namelijk dol op en dat laat ze enkel als ze ziek is. Als ze ziek is, eet ze trouwens helemaal niets (ze vast dan uit zichzelf, dateert van voor de versvoerperiode, gelukkig). Nu eet ze wel, maar soms met lange tanden... vooral de granen dus.
Toen ik mijn hond nog brokken gaf, liet ze die soms een hele dag onaangeroerd om dan 's avonds lekker... tafelresten en blik te eten! Shame on me, ik weet het, het is alweer een tijdje geleden, maar het illustreert wel haar eetgedrag. Oh ja, en ze is haar speeltjes ook snel beu. Ze houdt waarschijnlijk gewoon van afwisseling. Heeft er misschien niets mee te maken, maar wat nieuw is, vindt ze vaak eerst leuk en later vindt ze het maar niets. Zo ook, laaang geleden... een proefpakketje farmfood... ze vond het om te smullen. Hele zak besteld en toen vond ze het ineens niet meer te vreten. Zo erg is het dus nu helemaal niet, maar ik vroeg me dus af of jullie honden ook soms dingen beu raken en hoe jullie dat oplossen.
Groetjes,
Anna.