Hey,
Bedankt voor jullie reacties. Mijn hond staat sinds eind januari full time op vers. Huidperikelen staken toen (toevallig of niet?) de kop op, maar zijn (toevallig of niet?) sinds de invoer van meer groenten en vooral van granenmaaltijden verleden tijd.
Misschien moet ik inderdaad op dit ogenblik even stoppen met granenmaaltijden tot ze er ooit weer zin in krijgt. Al die dure natuurwinkelproducten die ik mezelf niet toesta, staan hier wel nog in de keukenkast, dus het wordt niet meer dan een tijdelijke break. Ik ben er ook erg tevreden over. Misschien kan ik het lekkerder maken??
Vasten, ja misschien. Maar dan begint ze ongelooflijk veel gras te eten en volgens mij heeft ze dan echt honger. Heb het nog niet echt een hele dag geprobeerd. (Zou het zelf verschrikkelijk vinden om een dag niet te eten.

)
Het is niet zo dat mijn hond een toetje krijgt na het eten. En als ze het niet opeet, krijgt ze ook niets anders. Als ze het niet meteen opeet, laat ik het wel meestal nog even staan. Uiteindelijk eet ze het eigenlijk altijd op. Er is (nog) niet echt een groot probleem. Haar vroegere enthousiasme is gewoon soms weg. :-/
Misschien manipuleert ze wel een beetje, maar zonder veel resultaat in elk geval.

Er komt echt niets lekkerders in de plaats. Telkens iets in de koelkast zetten en er weer uithalen vind ik niet zo geslaagd. Kan niet goed zijn voor het vlees.
Misschien moet ik het eten gewoon spannender maken. Voerbak verstoppen of zo? Maar ja, het is geen spelletje... Ik heb haar voerbak wel eens op een andere plaats gezet en toen ging het voer sneller op. Ook als er iemand een beetje in de buurt is, eet ze haar voer sneller op (zo van: "ik vind het wel niet lekker, maar ik eet het nog liever zelf op dan dat jij het zou opeten"). Voor wie dit als problematisch gedrag klinkt, er zijn verder absoluut geen tekenen van baknijd. Geen gegrom of zo.
Wat soms ook helpt, is dat ik haar een piepklein stukje brood toon en dat in de granenmix gooi. Dan wil ze het er absoluut uit vissen en soms eet ze dan gewoon verder!!
Groetjes,
Anna.