Moderator: Lizzy
MarijeJoanne schreef: Ik gok erop dat als je aan doodgeboren kalfjes kan komen, het zo bij de boer vandaan komt.Het eten van rundernageboorte is gevaarlijk i.v.m neosporabesmetting
Toch lijkt me dat weer raar, want boeren moeten die beesten afvoeren (oftewel, laten ophalen).
Ook zij zitten aan heel veel regeltjes vast.
Maargoed, hier worden ook wel eens kalfjes doodgeboren, maar ik zie me zelf nou echt niet de bruibare gedeeltjes eruit halen/eraf snijden en de rest toch op laten halen, haha.
En denk ook niet dat het uberhaupt al mag.
Maargoed, dat is een andere kwestie.
Ik denk dat het eraan ligt waarom dat beestje doodgeboren is.
Aan de andere kant, in de natuur zullen ze dat vast ook wel eten, doodgeboren dieren.
Ik weet wel dat de vorige hond van mijn oom de nageboorte nog wel eens op wou eten.
En dat vonden ze niet geschikt...
Gotan schreef: Hoe zit dat met de nageboorte van een paard ?Jakkes,ik weet precies hoe DAT eruit ziet
Gotan schreef: Hoe zit dat met de nageboorte van een paard ?waarom zou je nageboorte willen voeren?
sylvia schreef: waarom zou je nageboorte willen voeren?Ik heb de nageboorte 3 maal zelf mogen aanschouwen na de dracht van onze paarden
tieneke schreef: Ik heb de nageboorte 3 maal zelf mogen aanschouwen na de dracht van onze paardenNou dat maakt natuurlijk niet zoveel uit, maar waar ik benieuwd nar ben is waarom je het aan je hond zou willen geven?
Moet zeggen dat ik er half van over mijn nek moest!
sylvia schreef: Nou dat maakt natuurlijk niet zoveel uit, maar waar ik benieuwd nar ben is waarom je het aan je hond zou willen geven?Voor de verandering?
tieneke schreef: Voor de verandering?Maar ik neem aan dat je dan het idee hebt dat het iets extra's toevoegd, dat het gezond is ofzo