Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ~Joke~
#232190
Sinds september maak ik het eten van de katten zelf klaar. Ik ben begonnen met CB natuurvoeding en wisselde af en toe met vleesmix af. De vleesmix hebben ze nooit echt lekker gevonden. Na veel geexperimenteer ben ik erachter dat ze het liefst kip, kip en nog eens kip willen eten. Duif en koolvis gaat er af en toe ook nog wel in. Nu probeer ik de kip te varieeren door er hartjes en levertjes, of een ei aan toe te voegen. Dit eten ze graag. Ik besef dat ze vreselijk eenzijdig eten maar troost me met de gedachte dat brokken en kkv ook eenzijdig zijn. Wat me opviel was dat Smokey de ene kat soms eten uit de hondenbakken steelt of van mij als ik partijen vlees aan het malen ben. Wat ik nu voor list heb bedacht: 's Avonds voor het naar bedgaan zet ik voor elk een schoteltje kip neer en een extra schoteltje met eend, kalkoen, gans oid, maar net wat de honden die dag eten. Wat denken jullie? In 9 van de 10 gevallen is het bewuste schoteltje 's morgens ook leeg. Wie van de twee het leeg eet weet ik niet maar ik weet wel dat er iemand nu toch iets meer variatie binnenkrijgt.
De truc werkt niet als ik speciaal iets dergelijks voor ze klaarmaak.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op vr 31 dec 2004, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#232197
hahahaha die katten toch........ 8)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door