Hun antwoord is erg helder.
Ja Tom moet geent worden tegen alles..
Wij kunnen ons voorstellen dat er wat onduidelijkheid is betreffende de werkingsduur van vaccins, aangezien er de afgelopen jaren hierin wel het een en ander in veranderd is. Het klopt inderdaad dat voor een aantal componenten van de zogenaamde "cocktailenting" nu een werkingsduur van 3 jaar geldt. Het betreft hier de componenten die parvo (P), adeno-hepatitis (H) en hondenziekte (D) veroorzaken. Tegen ziekte van Weil en/of kennelhoest moet echter nog steeds jaarlijks gevaccineerd worden. Hierbij moet echter aangetekend worden dat dit pas geldt als een hond als pup een goede basisenting heeft gehad. Dus ja, uw hond moet nu weer een cocktailvaccinatie krijgen. Het is altijd mogelijk om de vaccinatie tegen ziekte van Weil los te geven van de overige componenten, met een tussentijd van bijv. 2 weken. Mogelijk dat uw hond dan minder reactie vertoond op de vaccinatie. Aangezien ziekte van Weil niet alleen opgelopen wordt door tw zwemmen is het advies dat alle honden gevaccineerd worden tegen deze ziekte. Ter verduidelijking heb ik in bijlage ons advies-vaccinatieschema ingevoegd.
(er zaten ook mooie schema's bij maar die krijg ik niet hier, mogelijk kan iemand anders dat wel, in dat geval pb je mail adres even dan stuur ik de mail door)