Moderator: Lizzy
avalon schreef: Als de puppen 2 weken zijn (wat nu dus het geval is) zouden ze eingelijk ontwormd moetten worden. Ik wil dit uitstellen tot ze 3 weken zijn. Is dat verstandig? Maar welk merk is nu het beste om te gebruiken? Het is allemaal rommel en ik heb zeer slechte ervaringen met drontal. En moet ik dat perse ook de moederhond en mijn andere hond ontwormen? Komt dat ontwormingsspul ook niet via de moedermelk bij de pups? En dan nog een vraagje wat de puppyenting betreft. De DA vindt het verstandig dat de moederhond en mijn andere hond ook ge-ent worden. Maar ze zijn in Mei nog tegen parvo en weil ge-ent. Nu is mijn vraag: de volwassen honden wel of niet mee enten?waarom uitstellen tot 3 weken?
avalon schreef: Als de puppen 2 weken zijn (wat nu dus het geval is) zouden ze eingelijk ontwormd moetten worden. Ik wil dit uitstellen tot ze 3 weken zijn. Is dat verstandig? Maar welk merk is nu het beste om te gebruiken? Het is allemaal rommel en ik heb zeer slechte ervaringen met drontal. En moet ik dat perse ook de moederhond en mijn andere hond ontwormen? Komt dat ontwormingsspul ook niet via de moedermelk bij de pups? En dan nog een vraagje wat de puppyenting betreft. De DA vindt het verstandig dat de moederhond en mijn andere hond ook ge-ent worden. Maar ze zijn in Mei nog tegen parvo en weil ge-ent. Nu is mijn vraag: de volwassen honden wel of niet mee enten?Waarom uitstellen? Je weet dat de kans erg groot is dat de pups wormen hebben. Een wormbesmetting op die leeftijd is mijn inziens gevaarlijker dan een ontwormingskuur. De moeder moet je ook doen omdat die de ontlasting van de kleintjes opruimt dus ook zeker besmet zal zijn. Al zou het wormmiddel in de melk terechtkomen is dat niet zo'n ramp aangezien je het middel ook bij de kleintjes mag gebruiken.
Lizzy schreef: Klopt het dat Banminth alleen werkzaam is tegen spoelwormen en haakwormen?ja geloof het wel , maar de enige besmetting die ze eventueel hebben is van spoelworm.
Dat verklaard misschien direct waarom honden hier over het algemeen goed op reageren?
Want Drontal voor de pup bijv. is werkzaam tegen: spoelwormen, haakwormen, en zweepwormen
Lizzy schreef: Nou, als een pup alleen daarmee besmet kan zijn, dan is het onzin om er een middel in te gooien dat nog meer wormensoorten dood (die er niet zijnja precies dus dan is banminth precies goed).