kayaenwodka schreef:
Ik ent mijn meiden ( 2 boxers) en heren ( zijn twee katers) wel in.
Alleen heb ik wel een vraag.
Wat gebruiken jullie?
Ik ent kaya en wodka 2 keer in het jaar.
Wij gaan ook naar italie enzo op vakantie dus krijgen ze ook een kuur voor de hartworm ( als wij terug zjn van vakantie).
Kaya weeg ongeveer 32 kilo en Wodka ongeveer 30 kilo.
Ik geef nu drontal.
Ik weet het niet zo goed meer wat voor pil zorg zowel voor hartworm en voor alle andere wormen.
En hoeveel geven jullie?
Drontal werkt niet tegen hartworm. Stronghold werkt tegen hartworm. Milbemax werkt ook tegen hartworm. Zie anders deze pagina:
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ormen.html.
De katten krijgen ook drontal.
Als wij op vakantie gaan krijgen ze ook altijd een band om de nek voor teken enzo.
Normaal smeer ik ze ook in met tea tree olie.
Moet wel zeggen Kaya en wodka hebben nooit teken met die band en olie.
KATTEN KRIJGEN PIPET GEEN OLIE IS LEVENSGEVAARLIJK VOOR KATTEN.
Nou ik hoor het graag.
mvg Monique, Kaya en wodka ( en Ed en Bo)
Ik zou mijn honden inderdaad zeker tegen hartworm en teken behandelen, als ik op vakantie zou gaan naar Italie!
Ik ontworm mijn honden niet en al helemaal niet preventief want dat bestaat niet, preventief ontwormen. Maar, ik ga ook niet naar het buitenland met ze. Of in ieder geval niet naar landen waar ik extra gif over ze heen moet gooien om ze te beschermen tegen enge beestjes.
Onthoud wel dat ontworming gif bevat. Anders krijg je gezonde zeer resistente wormen namelijk niet dood. En een hond met een krachtig immuunsysteem: die heeft geen wormen, of in ieder geval niet dermate veel dat het een last wordt. Ik heb het dan over de gewone Nederlandse situatie he, niet over hartworm. Ik ontworm pas als in de mest van de honden blijkt dat er een te grote wormbesmetting zit. En muizen en ratten zijn dus geen reden om te ontwormen. Maar goed, bij iedere wormenkuur moet je je dus bedenken dat je je honden weer blootstelt aan gif. En de darmflora weer een opsodemieter krijgt. En kijk, als er geen wormen in de hond zitten, waarom dan gif gebruiken? Ontworming heeft geen preventieve werking. Sterker nog, het geeft de darmflora een optater met als gevolg dat de hond juist gevoeliger wordt voor wormen.
Maar, ieder z'n meug. De een voert brokjes, ontwormt en vaccineert volgens de wetten van de dierenarts. De ander voert BARF, ontwormt niet, doet mestonderzoeken en vaccineert niet of titert. En alles wat daar tussen zit.