Hoi hoi,
Fijn reacties!
Vandaag heb ik kippenekken kunnen kopen en heb voor het eerst een kvv product gekocht (carnibest natuur). Dwan eet als een wolfje (het liefst eet hij ook zijn bakje op) en de carnibest ging er zo in. Omdat de meiden vis hadden heb ik hem ook een stukje markreel gegeven. Hij werd er helemaal dol van zo lekker vond hij het.
Kippenvleuges (alleen het uiteinden en fijngeslagen) heeft hij vanmorgen gehad. Maar hij slikt ze met weinig kauwen in en gaat dan piepen en/of kokhalsen. Dat lijkt me niet goed. Als ik de kipvleugels niet fijnstam kauwt hiij wel beter naar probeert ook te grote stukken in te slikken met het zelfde patroon als gevolg. Ik ben hier een beetje van geschokken (met mijn ouder honden nooit last van gehad maar die begonnen met barf toen ze als volwassen waren). Morgen ga ik platgeslagen kippennekken proberen.
Mijn plan is nu om de pup toch 1 maaltijd per dag carnibest te geven.
Daarnaast 1 maaltijd RMB (kippennekken) en nog 1 maaltijd pap (van lammetjesmelk met honing en yoghurt huttekase en evt ei).
Is het niet wat veel om een puppie van 3 kg elke dag een ei te geven? Ik zou eerder aan een half ei denken maar dat is puur gevoel.
De melk maatijd ga ik dan geleidelijk vervangen door RBM of orgaan groeten fruit mix.
De ochtendmaaltijd wissel ik ook of met orgaanmix (pens, spier, hart, -meer heb ik helaas nog niet-)
Vitamines heb ik nog nooit gegeven. Als dat nodig is waar zie je dat dan aan (of doe je het gewoon voor de zekerheid?) en koop je die bij de reform of bij de dierenzaak/dierenarts?
Ik schreef dat ik wel een een hele week alleen kip voerde. Nou dat is eigenlijk niet zo hoor. Ze krijgen meestal ook lamshart, vis , pens en orgaan, maar soms ook niet. Het ging mij om het idee van niet uitgebalanceerd even toe te lichten

.
Lijkt jullie dat wat: 1 maaltijd CB en de rest barf. Een beetje voor mijn gemoedsrust en omdat ik nog niet al alle ingredienten weet aan te komen die ik eigenlijk nodig heb.
Groet,
Erica.