Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Senna99
Ik heb wat aanpassingen gedaan in mijn menu qua verhoudingen, en ook minder vis (omdat dat er bij Raiko heeeeeeeel erg moeiljk in gaat):
Raiko is een witte herder reu van 19 maand en weegt 30 kilo. Ik voer hem 2,5% van zijn lichaamsgewicht. Dit komt neer op zo'n 750 gram per dag.
Hij krijgt vier dagen in de week barf (en voor mijn gemak) drie dagen in de week kvv.
De verhoudingen zijn:
Vleesbot  : 45% (ik voer iedere barfdag bot, dit komt neer op 340 gram per keer).
Spiervlees: 25% (ik voer drie barfdagen spiervlees, dit komt neer op 250 gram per keer).
Orgaanvlees: 15% (ik voer twee barfdagen orgaanvlees, waarvan de helft pens).
Groentemix: 10% (ik voer iedere barfdag groentemix, dit komt neer op 75 gram per keer).
Overig: 5% (Dit kan zijn: sardien, zalmfilet (enige vis wat ik er nog wel met mate bij 'm in krijg), ei, geitenmelk, yoghurt (door zijn yoghurt soms wat honing/noten). Dit is dan ongeveer 150 gram aan overig in totaal per week. Al moet ik zeggen dat ik dat niet echt bij houdt.. :-[
En omdat ie dus niet veel vis krijgt als aanvulling drie keer per week wisselend een algenolie- dan wel visolie capsule.

Het orgaanvlees krijgt ie dus de helft pens, wel verdeeld over twee dagen:
Dit komt in grammen neer op:
113 gram pens (twee keer per week)
113 gram hart
57 gram lever
57 gram nier

Dan hier het menu:

Vrijdag
Eendennekken
Hertenvlees + lamspens + konijnenlever + groentemix + 1 royal green visolie capsule

Zaterdag
Kipkarkas
Hazenvlees + groentemix + een rauw ei + ca. drie eetlepels yoghurt

Zondag
Kwartelkarkas (Kippenrug) Normaal gesproken voer ik kwartel, in mindere tijden (ik kan er niet aankomen op het moment) kippenrug
Paardenvlees + groentemix + één sardien + 1 royal green algenolie capsule

Maandag
Kalkoennek
Bio runderpens + runderhart/parelhoenhart (afwisselend) + bio rundernier + groentemix

Dinsdag
Tinlo Hert + ca. drie eetlepels yoghurt

Woensdag
Tinlo Konijn + een rauw ei + 1 Royal green visolie capsule

Donderdag
Carnibest kalkoen

Vrijdag
Kippennekken
Geitensnippers (Runderriblap) Normaal voer ik geitensnippers, kan er nu niet aankomen dus tijdelijk runderriblap
+ bio runderpens + eendenlever + groentemix + 1 royal green algenolie capsule

Zaterdag
Eendkarkas (Als puber wou ie het niet, maar ga het toch maar weer eens proberen)
Kalkoendijvlees + groentemix + een rauw ei + ca. drie eetlepels yoghurt

Zondag
Parelhoenkarkas
Eendenspiervlees + ca. 90 gram zalmfilet + groentemix + 1 royal green visoliecapsule

Maandag
Kippenruggen
Lamspens + rundernier + lamshart/konijnenkart (afwisselend) + groentemix

Dinsdag
Haaksbarf Geit + ca. drie eetlepels yoghurt

Woensdag
Tinlo Eend + een rauw ei + 1 royal green algenolie capsule

Donderdag
Tinlo Paard

Vrijdag
Haaskarkas
Struisvogelvlees (runderbiefstuk)Zelfde verhaal weer: normaal gesproken struisvogel, nu tijdelijk runderbiefstuk
+ bio runderpens + parelhoenlever/runderlever (afwisselend) + groentemix + 1 royal green visolie capsule

Zaterdag
Konijnenkarkas
Lamsvlees (kipfilet) Zelfde verhaal (het begint ééntonig te worden  :biggrin2:) tijdelijk kipfilet
+ groentemix + een rauw ei + ca. drie eetlepels yoghurt

Zondag
Hertenribben (kipkarkas) (Ook weer tijdelijk kipkarkas)
Paardenvlees + Sprot (ca. 40 gram) + groentemix + 1 royal green algenolie capsule

Maandag
Parelhoenkarkas
Bio runderpens + bio rundernier + bio kippen/eendenhartjes (afwisselend) + groentemix

Dinsdag
Carnibest Kalkoen + ca. drie eetlepels yoghurt

Woensdag
All animal kwartel + een rauw ei + 1 royal green visolie capsule

Donderdag
Carnibest lam/rijst

Graag jullie mening/reacties!  :)
Door Angela_Bodhi
Ziet er pima uit, als je aan de percentages komt. Dit kun je met de KVV of zonder de KVV berekenen (zonder KVV is makkelijker, omdat je niet altijd weet wat er in de KVV zit). Heel veel variatie, top hoor. Ik zie alleen regelmatig een visolie-capsule voorbij komen. 1x In de week vis of af en toe tussendoor zou genoeg moeten zijn, of geef je de capsules met een bepaalde reden?
Door Senna99
Nou hij krijgt de visolie- / algenolie capsules er bij omdat ie eigenlijk in hoeveelheid al minder vis krijgt dan ie eigelijk moet hebben en dan meestal ook nog weer de helft daar van laat staan. Of helemaal niet op eet. Om dan toch aan de omega 3 te komen geef ik 'm die capsules. Of zou twee keer in de week een capsule moeten volstaan? Ik geef nu drie keer in de week.
Door May Linn
In mindere tijden voer ik runderbiefstuk...  ;D

Zo jouw hond eet luxe!
Ik vind het helemaal gaaf menu, neem aan dat je percentages kloppen.
Door Senna99
[quote="May Linn"]
In mindere tijden voer ik runderbiefstuk...  ;D

Zo jouw hond eet luxe!
Ik vind het helemaal gaaf menu, neem aan dat je percentages kloppen.

[/quote]

Euh...ja zo klinkt het wel erg hautain hé haha ;D..Maar ik kan op dit moment erg moeilijk aan verschillend spiervlees komen en de biefstuk was hier flink in de reclame. Dus heb ik daar maar een paar pakken van ingeslagen  :biggrin2: :biggrin2:

Maar fijn om te horen dat het er goed uit ziet. Ik heb de percentages meerdere keren berekend, dus volgens mij klopt dat idd.
Door Kemi
Wauw...lekker veel afwisseling zeg!! Die Raiko boft maar  ;D
(verder heb ik er nog geen verstand van dus geen commentaar van mij ;))
Door Angela_Bodhi
Als je hond maar een klein beetje eet, krijgt hij ook al omega 3 binnen. Dus ik zou zelf geen capsules erbij geven. En als je dat wel wilt, misschien 1 capsule per week.
Door Senna99
[quote="Kemi"]
Wauw...lekker veel afwisseling zeg!! Die Raiko boft maar  ;D
(verder heb ik er nog geen verstand van dus geen commentaar van mij ;))
[/quote]
Van Raiko mag Kemi wel een keertje komen eten..  :biggrin2:
Door Senna99
[quote="Angela_Bodhi"]
Als je hond maar een klein beetje eet, krijgt hij ook al omega 3 binnen. Dus ik zou zelf geen capsules erbij geven. En als je dat wel wilt, misschien 1 capsule per week.
[/quote]
Thnx. Ik was al uit gegaan van twee capsules. Ga anders terug naar één, als ie tenminste het vis wat ik 'm blijf aanbieden wel op eet.. :-\
Dank voor je reactie.
Door Senna99
[quote="Antonia"]
Ziet er goed uit! Mooie in vehouding en een prachtige afwisseling in diersoorten.
[/quote]
Thnx! Toch altijd fijn om een beetje feedback te krijgen!  ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door