Ik (Lizzy) open deze vraag even voor ons lid Lady-Gourgi:
Hoe dikwijls moet ik mijn paard/hond ontwormen per jaar. Ik ontworm 3 keer per jaar. Mijn vorige hond is 15 geworden.
Groeten
Lady-Gourgi
Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: De honden ontworm ik dus niet. Tenzij ze wormen hebben. Maar, eerst moet het bewijs geleverd worden dat ze wormen hebben. Wormmiddelen zijn bepaald niet onschadelijk voor het lichaam (en lever) van de hond. Want de middelen zijn in staat om diverse soorten gezonde wormen te doden en dan moet je, als middel, van goede huizen komen! Aangezien er niks pro-actiefs uit gaat van wormenmiddelen, zie ik geen noodzaak tot ontwormen.Vroeger ontwormde ik altijd tegelijkertijd met de enting. Nooit last van gehad trouwens, maar nu doe ik al beide jaren niet meer. Ook nu geen last overigens...
Grappig he, toen ik een eigen pony had (heeeeel lang geleden) ontwormde we deze dieren nooit. Ik wist toentertijd niet eens dat het nodig was/moest. En ze mankeerde nooit wat, onze paarden......
Ordell schreef: Vroeger ontwormde ik altijd tegelijkertijd met de enting. Nooit last van gehad trouwens, maar nu doe ik al beide jaren niet meer. Ook nu geen last overigens...Tja, het is ook wel eens moeilijk... Ontwormen brengt risico's met zich mee. Niet ontwormen brengt ook risico's met zich mee (hoewel deze natuurlijk te beperken zijn).
Maar toch schrok ik wel een beetje van die Border Collie op Animal Planet, die was 10 maanden oud en had het parvovirus... . Echter deze hond was helemaal nooit geent geweest.
Ordell schreef:Er is een wereld van verschil tussen helemaal niet enten en overenten.
Maar toch schrok ik wel een beetje van die Border Collie op Animal Planet, die was 10 maanden oud en had het parvovirus... . Echter deze hond was helemaal nooit geent geweest.
sylvia schreef: Er is een wereld van verschil tussen helemaal niet enten en overenten.Juist. Das zeker zo.