Moderator: Lizzy
Binno schreef: Die twee of drie weken invriezen waar ik mee in mijn hoofd zit zijn dus alleen nodig voor de parasiet in bvb zalm of zalmkoppen?We praten wel over verschillende wormen en parasieten. De zalm uit de pasific kan besmet zijn met Nanophyetus salmincola. Dat is een parasiet. Overigens is dit ook goed te behandelen (bij de hond), maar zekerheidshalve moet je zalm uit de pacific 3 weken invriezen.
En zou ik dan beter toch makreel en kabeljauw een etmaal invriezen, i.v.m. haringworm? Of is het risico echt heel erg klein en kan ik het toch met een gerust hart zo blijven geven?
Ik raak geloof ik een beetje in de war nu...
Ik heb namelijk nog nooit makreel ingevroren voor ik 'm aan onze honden gaf...
Gotan schreef: Ok ik ga voortaan ook invriezen !Ja, maar maak je alsjeblieft niet druk om deze keer dat je kabeljauw zo hebt gegeven hoor! Ik vraag me trouwens ook best af of ze kabeljauw aan boord van visserboten invriezen of op ijs bewaren.... Iemand?
Ik kwam er ook achter dat de andere vis die ik van mijn visboer krijg een zoetwater vis is, die eten mijn honden ook niet zo graag. Die ga ik voortaan ook eerst invriezen.
Lizzy schreef: Ja, maar maak je alsjeblieft niet druk om deze keer dat je kabeljauw zo hebt gegeven hoor! Ik vraag me trouwens ook best af of ze kabeljauw aan boord van visserboten invriezen of op ijs bewaren.... Iemand?De kabeljauw bewaren ze in ijs