Ow sh*t, denk, of weet eigenlijk wel zeker, dat we vlooien in huis hebben... Heb dit nog nooit bij de kop gehad. Zondag vond ik er één bij Doerak op zn kussen, ik wist niet hoe die beestjes eruit zagen maar mn zwager die er was wel. Nou ja, hij heeft heel veel beesten thuis dus misschien had hij er toevallig één mee gebracht. Ik hield alles nauwlettend in de gaten maar vond niets en zag niets bij de honden, ook geen overmatig krabben/bijten.
Nu jeukte het net op mn been, trek ik mn broekspijp omhoog zit er zo'n klein zwart stipje wat weg springt.....
Ik heb meteen de honden weer gecontroleerd en vond nog zo'n beestje als zondag, deze zijn wel 1 mm groot op Doerak, die op mn been was echt een stipje. Bij DJ vind ik niets. De honden krabben nog steeds niet, maar ik heb van de buurvrouw een natuurlijk middel tegen teken en andere insecten gekregen afgelopen zomer, spic repellent heet het. Dat heb ik op de honden gedruppeld en in de stofzuigerzak. Heb alles gezogen en de kussens en het vloerkleed liggen nu in de sneeuw (gaat ze dood in de kou??)
Er zit niets anders op dan blijven controleren en dagelijks (meerdere keren) grondig stofzuigen en alles wassen denk ik? Als ik ze met een paar dagen nog zie spuit ik t huis in met vlooienkiller.
Bah, zoals ik hier wel meer heb gelezen, je krijgt er zelf écht vreselijke jeuk van!!!