Aangezien Sophie haar Carnibest echt met lange tanden eet (of gewoon niet eet) en aangezien nog een heleboel andere redenen , heb ik vandaag weer eens ingeslagen. Omdat ik nu steeds vaker samenstel en steeds minder CB geef, wil ik toch even weten of ik een beetje de goede kant op ga... Ik heb gekocht:
- Lamsgehakt
- Lamshart
- Runderriblappen
- Lamsspareribs (bot met vlees)
- Kipfilet
- Lamslappen (zal ook wel iets van rib zijn)
- Kalfslappen
- Lamskarbonade
- Een hele kip
- Kippenmaagjes
- vis
Dit keer had ik lamsgehakt + hart, de andere keer heb ik runderhart, kip-, kalfs- of rundergehakt, lever, niertjes...het gehakt en het orgaanvlees wisselt dus per keer...
Aangezien het niet echt lukt om Ted een leuke maaltijd te geven waar zowel bot als vlees inzit, bestaan mijn 'maaltijden' alleen uit vlees. Dus ze krijgen OF een vleesmaaltijd, of een botmaaltijd...
De vleesmaaltijden bestaan uit:
- Vrijwel altijd wat gehakt + wat orgaanvlees, het grootste gedeelte uit een lap vlees (dus of kipfilet, of runderlap, lamslap etc.etc.)... Bij Sophie mik ik er ook nog wel eens wat kuikens doorheen. Dit vul ik aan met wat Huttekase, wat karnemelk, een eitje, wat fruit, of wat ik maar in de koelkast heb 8)
Dus bijv. een maaltijd van Sophie: 200 gram lap, 50 gram kuiken, 25 gram hart en 30 gram gehakt (bij benadering...)
De botmaaltijden spreken voor zich. Alleen kan ik voornamelijk kip en lam krijgen...Voor Soof hak ik grote stukken kip, voor Ted wat kleinere... Ik probeer ze in ieder geval om de dag bot te geven.
Af en toe wat hele vissen (nu wijting en sardines) met wat tonijn uit blik...
Af en toe een penslap
Maar die maaltijden, is dat een beetje goed zo??