Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door san :)
#1797911
waarschijnlijk is het ergens hier wel terug te vinden maar niet met mijn manier van zoeken geloof ik dus hierbij mijn vraag:

zit steeds meer te denken om de hondjes (en misschien katzel ook wel als mogelijk) te laten titeren dus ben me aan het inlezen.  tot op heden hebben beiden netjes ieder jaar de DA bezocht

nu gaan wij ieder jaar naar het buitenland op vakantie, voornamelijk Italie. ik vraag mij dan wel af in hoeverre ze met een titerbepaling "legaal" mee kunnen. wij zijn tot op heden nog nergens gecontroleerd met de entingsboekjes, maar het zou altijd eens kunnen gebeuren..

ook vroeg ik mij af of de titer alleen bij honden mogelijk is of ook bij katten.

groetjes Sandra
Gebruikersavatar
Door pike
#1798087
Ik weet niets mbt tot de katten, maar voor een hond is in Italie alleen rabies verplicht. De rabiesenting is 3 jaar geldig.
Titeren voor rabies kan niet via de vacci-check maar het bloed moet worden opgestuurd. Dat kost wat meer. Maar of Italië een rabiestiter accepteert, ik zou het niet weten  :-\
Door san :)
#1799103
dank je wel voor je antwoord, scheelt anders in ieder geval al weer een paar vaccinaties, als alleen rabies zou moeten..

in een pension stoppen willen we liever niet, ze zijn te veel een onderdeel van ons huishouden om ze op vakantie niet mee te nemen 8)
Door Suzanne
#1799264
Voor Italie idd rabies-enting verplicht. Wees handig en laat voor zover nog niet gebeurd de 3-jaarsgeldige zetten!

Verder:
Muilkorf
Je moet voor Italië wel een muilkorf meenemen. Zeker als je een wat grotere hond hebt. Ze zijn daar over het algemeen niet streng in maar je moet hem wel kunnen laten zien als ze erom vragen. Als je meer dan één hond meeneemt in de auto moeten de honden achter een afscheiding.

Honden jonger dan 3 maanden
Honden jonger dan 3 maanden worden in Italië niet toegelaten.


Suzanne
Door san :)
#1799473
hoi,

gelukkig hebben ze de driejaars enting gehad. we zijn al drie jaar in italie geweest, hebben inderdaad netjes de muilkorven mee maar nog nooit nodig gehad gelukkig. (de italianen kunnen beter muilkorven om hun handen gebruiken want het zijn levende attracties daar die honden en er word constant aan ze geplukt :biggrin2:)

maar als ik dus vanaf nu de rest zou titeren zou ik geen problemen moeten krijgen begrijp ik?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door