Darmparasieten kunnen met behulp van reguliere medicijnen gedood worden. Het probleem is echter met deze medicijnen dat ze meestal een groep parasieten doden en dat ze vervelende bijwerkingen veroorzaken.
Het zijn meestal de plantaardige of minerale middelen (als essentiële olie, homeopathische middelen, infusie, tinctuur, vers of in tablet (capsule-vorm)), die ons de meest doeltreffende oplossing bieden.
Voorbeelden hiervan zijn: aloe vera, ionische spoorelementen, knokloof, uien, granaatappel, kruidnagel, papaja, tijm, wolfsmelkachtige, groene walnoot, basilicum, propolis, terpentijn, bergamot, lavendel, wormkruid, pompoenzaden, pau d'arco, alem en tientallen anderen.
Alleen al een combinatie van groene walnoot, kruidnagel en wormkruid is geschikt voor het doden van meer dan 100 verschillende darmparasieten. (Deze combinatie is ook effectief voor parasieten bij katten en honden ).
Dit was een stukje tekst dat ik ergens gestolen heb, vond ik wel interessant...
Gewoon een beetje tijm, kruidnagel, pompoenpitten, knoflook, basilicum enz. door het voer, natuurlijk met mate, en ontwormen via Bayer hoeft nooit meer, of ben ik verkeerd?
Groetjes, Lieve 8)