- zo 25 jan 2004, 19:44
Wij heben gefokt en fokken; o.a malt, York. shih tibet ter, labrador. , franse eng bul, mops, mastino, boxers, dalmat, dobb, cock- eng/ame beag en bewuste kruizingen
We hebben in het verleden gepoogd vlooien e.d te bestrijden met biologische middelen (zou volg leverancier fantastisch werken) we hebben hier geen goede ervaringen mee. Klopt ook op frontline staat handschoenen dragen. We hebben de keuze gemaakt op basis van de werkzame stof (Fipronile) dit middel wordt ook gebruikt bij teelt onderglas en staat dan ook onder toezicht i.v.m voedsel veiligheid. Verder denk ik niet dat je moet menen dat men paras. kunt doden met "suikerwater" natuurlijk werk je dan met iets toxi. .
de werkzame stof fipronline zorgt voor, even simpel, vervelling en verschrompeling van huid en eierschaal waardoor de parasiet en ei afsterft . Verkies dit boven middelen die oraal gegeven worden.
Als er andere goed werkende middelen zijn die niet toxi. zijn en werken hoor ik dat graag.
knoflook, ui e.d door het eten hebben we ook al geprobeerd.
Wilde ik nog een opmerking plaatsen i.v.m frontline en irritatie, als oplossing middel wordt gebruikt van alcohol op waterbasis, dit kan irritatie geven zeker als er bijt wondjes zijn van vlooien, alcohol werkt ontsmettend, ook op vlooien speeksel kan de hond vervelend reageren . als vervolgens de hond zich gaat krabben heb je op de geïrriteerde (beschadigde) plaatsen een ideale voedingsbodem voor van alles en nog wat. dit kunnen allemaal zaken zijn die meespelen.
Een conclusie is snel genomen, een overwogen conclusie duurt langer de juiste conclusie kost tijd of wordt nooit gevonden.
gr Wil
Laatst gewijzigd door de fokker op zo 25 jan 2004, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.