Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Marko en Marian
#13714
Ben zo dom geweest om onze honden Frontlin te geven. Onze twee Jack Russel's bijten en krabben zich helemaal kapot. Heb ze gisteren al in bad gedaan maar vanavond beginnen ze allebij weer te krabben en te bijten.
Hoe krijg ik de huid weer rustig ? Het is helemaal rose rood.

groetjes Marian
Door Marko en Marian
#13715
Ik bedenk net dat het ook nog met ontgiften te maken kan hebben ze eten pas 4 weken versvlees  ??? ???

groetjes Marian
Door Nelly
#13716
Ik bedenk net dat het ook nog met ontgiften te maken kan hebben ze eten pas 4 weken versvlees ??? ???

groetjes Marian
Zoek het toch meer bij de Fronline, hoor. :-/
Door Lupa
#13717
ik zou het ook bij frontline zoeken, het is gewoon troep.
je zou bij de trim salon en schampo kunnen halen voor gevoelig of geirriteerde huid kunnen halen.maar het kan ook helpen als je thee zet bv kamille thee en na het afkoelen ;Ddaarmee in bad doen
Door Marko en Marian
#13718
Lupa hartsikke bedankt voor de tip we hebben kamille thee genoeg in huis , ga direct beginnen.

groetjes M&M
Door ester
#13719
ik gaf eerst ook frontline, maar heb TOCH vlooien en teken gehad. Stopte ermee en geef nu blokjes schapenvet met knoflook,geen enkele vlooi of teek meer gezien! 8)
Door sylvia
#13720
ik gaf eerst ook frontline, maar heb TOCH vlooien en teken gehad. Stopte ermee en geef nu blokjes schapenvet met knoflook,geen enkele vlooi of teek meer gezien! 8)
es als je je hond met frontline behandeld en jij krijgt last van vlooien en teken dan werkt die frontline toch goed Lara had ze niet dan ;D
Door Marko en Marian
#13721
Door de kamillethee is de huid weer helemaal rustig geworden.
Nooit geen Frontline meer .
We hebben nu het recept van Lizzy gehaald bij de tuinen.
De honden ruiken heerlijk.

groetjes M&M
Door de fokker
#43882
Wij gebruiken voor onze honden altijd frontline (spray), zijn er zeer tevrede over en hebben tot nu toe nog nooit reactie gezien.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet kan.
Zou de de honden wassen met betadine shampo, kan zijn dat er wat iritatie is ontstaan, door het krabben wordt de huid beschadigd wat weer kans geeft op kleine onstekingen, daarnaast is een beschadigde huid een ideaale voedings bodum voor van alles en nog wat.
Met betadine shampo of betadine scrub (vindt ik beter) ontsmet je de huid.

succes
Laatst gewijzigd door de fokker op vr 23 jan 2004, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#44063
Hallo Wil, mag ik vragen met welke rassen jij fokt? Ben heel benieuwd!!
Trouwens frontline is simpelweg gif. Staat ook op de verpakking. Als je het aanbreng mag je het absoluut niet zelf aanraken... Wel vreemd toch. Mijn conclusie was ,als ik het niet mag aanraken, dan mijn hond ook niet!!

groetjes Helen
Door de fokker
#44565
Wij heben gefokt en fokken; o.a malt, York. shih tibet ter, labrador. , franse eng bul, mops, mastino, boxers, dalmat, dobb, cock- eng/ame beag en bewuste kruizingen

We hebben in het verleden gepoogd vlooien e.d te bestrijden met biologische middelen (zou volg leverancier fantastisch werken) we hebben hier geen goede ervaringen mee. Klopt ook op frontline staat handschoenen dragen. We hebben de keuze gemaakt op basis van de werkzame stof (Fipronile) dit middel wordt ook gebruikt bij teelt onderglas en staat dan ook onder toezicht i.v.m voedsel veiligheid. Verder denk ik niet dat je moet menen dat men paras. kunt doden met "suikerwater" natuurlijk werk je dan met iets toxi. .
de werkzame stof fipronline zorgt voor, even simpel, vervelling en verschrompeling van huid en eierschaal waardoor de parasiet en ei afsterft . Verkies dit boven middelen die oraal gegeven worden.
Als er andere goed werkende middelen zijn die niet toxi. zijn en werken hoor ik dat graag.
knoflook, ui e.d door het eten hebben we ook al geprobeerd.

Wilde ik nog een opmerking plaatsen i.v.m frontline en irritatie, als oplossing middel wordt gebruikt van alcohol op waterbasis, dit kan irritatie geven zeker als er bijt wondjes zijn van vlooien, alcohol werkt ontsmettend, ook op vlooien speeksel kan de hond vervelend reageren . als vervolgens de hond zich gaat krabben heb je op de geïrriteerde (beschadigde) plaatsen een ideale voedingsbodem voor van alles en nog wat. dit kunnen allemaal zaken zijn die meespelen.

Een conclusie is snel genomen, een overwogen conclusie duurt langer de juiste conclusie kost tijd of wordt nooit gevonden.

gr Wil
Laatst gewijzigd door de fokker op zo 25 jan 2004, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#44581
Ieder zijn mening, maar bij mij komt het niet meer in huis. Ik ken een Tjechoslowaakse wolfhond, die na het gebruik, van Frontline zijn hele kraag is verloren. Dus het blijft niet allen bij irritaties. Mijn hond is de hele zomer vlovrij gebleven. Ik geef wel regelmatig knoflook. Mijn idee hierachter is dat een gezonde hond geen parasieten aantrekt. En een gezonde hond krijg je door hem gezond te voeden, dus enkel vers. Verder spuit ik haar als ik naar "tekengebieden "ga in met "tick en flea spray" te bestellen bij Jordan's Hippo. Is volledig op natuurlijke basis en werkt super goed.

Wat heb je trouwens verschrikkelijk veel honden! Leven al jouw honden in huis? En worden ze allemaal gecontrolleerd op erfelijke aandoeningen etc.? En verkoop je ze met stamboom?

groetjes Helen
Gebruikersavatar
Door sylvia
#44587
Aangezien Wil een bedrijfsmatige fokker is door ons ook wel broodfokker genoemd ,neem ik niet aan dat zijn honden allemaal gezellig in huis liggen met hun pups ,(correct me if i'm wrong)
Bedrijfsmatige fokkers gaan ook iets anders met hun honden om,om er aan te kunnen verdienen heb je continue vooraad nodig en om dat effectief en rendabel te houden is het geschikter ze in aparte ruimtes te huisvesten. Zie het als een soort boerenbedrijf alleen dan niet met koeien maar met honden.
Bedrijfsfokkers gaat het ook niet om het verbeteren van een ras maar om te voldoen aan de vraag om pups.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 25 jan 2004, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#44591
Ik gaf hem nog the benefit of the doubt. En ik wacht nog steeds op antwoord, maar mocht jij inderdaad gelijk hebben Sylvia, dan is dit het laatste woord die ik met Wil wissel, want broodfokkers vallen bij mij onder het kopje verachtelijke mensen. Maar nogmaal vooralsnog wacht ik op antwoord.

groetjes Helen
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door