Cizsel schreef:
Wij krijgen zeer binnenkort als het goed is een puppy!!! Yay.
Nu was ik van plan in ieder geval de gewone entingen (3x als pup geloof ik) helemaal te doen, en dan vanaf 1 jarige leeftijd te titeren. Wat denken jullie daarover?
Ik wil puppy ook gaan rabiëssen, want ik wil dat hij altijd mee kan op vakantie. Alleen wil ik weten vanaf welke leeftijd dit verstandig is?
Ik zou persoonlijk kiezen voor .. oh, wacht:
Gefeliciteerd met pup...! vertel??!!! ;-)
Persoonlijk zou ik gaan voor het 3-jaars-entschema van Nobivac/Intervet. Zou je shows gaan lopen oid is dat handiger, want titers worden (bij mijn weten) nog niet geaccepteerd. Ook sommig hondenscholen verlangen nog de entingen.
Rabies: De eerste enting zo laat mogelijk doen, niet bij een jong dier; het is een megabelasting voor zo'n lijfje ;-( In geen geval samen met de andere enting laten zetten, dus apart, een week of 3, 4 ertussen. Pas als je weet wanneer je voor het eerst naar het buitenland gaat, een week of 3 daarvoor (21 dagen .. dacht ik) de enting laten zetten; dat moet die tijd tevoren.
Rabies is (behalve voor bijv. Engeland en Zweden) 3 jaar geldig... althans, er zijn nog wel entstoffen met een 1 jaars geldigheid,je moet er dus bij je DA wel even specifiek om vragen.
Suzanne