Hummer is een American Bulldog.
Al vast bedankt voor de hulp!

Moderator: Lizzy
strandenzee schreef: Hummer eet nu royal canin maxibabydog en rodi schijven.Ik denk dat het het gemakkelijkst is om eerst van de brokken af te stappen en hem alleen Rodi te geven. Je zit dan niet meer dat je brokken praktisch tegelijkertijd moet geven met botten (en deze twee combineren niet prettig).
Ik wilde eigenlijk weten hoe het zit met botjes en botten eten, moet je die eerst stuk slaan of door de gehaktmolen of mogen ze al kippennekken?
Lizzy schreef:
Ik denk dat het het gemakkelijkst is om eerst van de brokken af te stappen en hem alleen Rodi te geven. Je zit dan niet meer dat je brokken praktisch tegelijkertijd moet geven met botten (en deze twee combineren niet prettig).
Wil je nu direct 100% overstappen op zelf samengestelde maaltijden of wil je ook Rodi blijven geven?
Ik zou zelf eerst diverse soorten kippen en andere gevogelte botten malen. Tegelijkertijd kun je beginnen met nekken, maar sla deze ook even tot moes. Afhankelijk van hoe dat gaat, kun je ook eendennekken gaan voeren en langzaam over stappen op kippenvleugels enzo. Maar, sla ook de botten van de vleugels tot moes voordat je ze geeft! En bouw dit zo langzaam op/uit.
strandenzee schreef: Ik heb net 2 kilo carnibest gehaald en 2 ons kippennekken, de bedoeling is om te stoppen met rodi schijven en brokken en te beginnen met carnibest en kippennekken en ander vogelvlees.Overgaan op Carnibest is natuurlijk ook prima. Maar wil je nu helemaal zelf gaan samenstellen of wil je carnibest combineren met zelf samengestelde maaltijden?