Hallo,
wij hebben thuis een cavlier king charles spaniel en een chihuahua. De King charles spaniel is nu bijna 6 en we hebben nog nooit problemen gehad met het enten.
Nu hebben we sinds een jaar onze chihuahua en ze blijkt allergisch te zijn..
Op 26 april 2009 is ze geboren en ze heeft op 17-06-09 haar prikje (Nobivac Puppy DP) gehad bij die mensen, niks aan de hand.
1 Augstus hebben we haar gehaald en is ze bij ons gekomen.
Op 03-08-09 hebben we haar weer laten enten ( het bleek dus dat ze op dat moment maar 1 enting had gehad). Toen kreeg ze de Nobivac Lepto en Nobivac DHPPi, waar ze na 20 minuten een erge allergische reactie bij kreeg. Ze was helemaal opgezwollen en mijn moeder was toen net op tijd bij de dierenarts anders was ze gestikt. Ik was op dat moment op vakantie...
Op 24-08-09 moesten we haar weer laten enten en heeft ze de Nobivac Lepto en Nobivac KC. Dit keer géén allergische reactie.
Vorige week (24-08-10) moest ze weer een prikje. Ze wisten van de allergie af dus ze zouden een ander merk proberen. Een week van tevoren een paar keer gebeld of ze het andere merk zouden bestellen: dat zouden ze zeker doen.
Op de dag dat we daar waren nog 2 keer gevraagd, maar alles zou goedkomen. Toen ze de injectie had gekregen zei ze dat ze gewoon de oude had gebruikt (waar ze die reactie bij kreeg) en dat ze er waarschijnlijk wel overheen was gegroeid. De Nobivac Lepto en Nobivac DHPPi. Wij de hele middag in de stress: er gebeurde niets. Om 1 uur had ze haar prikje gehad, om half 4 zijn we even weg gegaan. Ze was super speels en had nergens last van. Toen we om half 6 thuiskwamen was ze weer helemaal opgezet en zijn we met spoed naar de dierenarts gereden die op dat moment dienst had: 20 minuten rijden :S).
Ze werd nagekeken, maar haar nekje was niet dik maar de rest van haar lijfje wel. De rest van haar lichaam was helemaal rood, zelfs in haar oortjes en naast haar neusje. Ze kreeg een enting om de reactie tegen te gaan: volgens de assistente, dexadresson genaamd.
De volgende dag zijn we kwaad naar onze dierenarts gereden omdat ze wisten wat er zou gebeuren, maar gewoon niet naar ons hebben geluisterd. Het bedrag van de Dexa. hebben we terug gekregen, dus dat viel gelukkig mee.
Nu zitten we dus te denken of we haar nog wel willen laten enten. Moeten we dit nog doen? Hebben mensen hier dit misschien ook meegemaakt? En wat heeft jullie dierenarts gedaan? Ik heb ook veel slechte dingen gelezen over het middel Dexodreson, klopt dit?
Ik hoop dat jullie antwoorden hebben.
Groetjes,
Melissa.