Hoi allemaal,
Omdat ik nog steeds zoekende ben naar het antwoord op het entingen-vraagstuk (heb nog tot maart de tijd om het te vinden) heb ik er een mailtje aan gewaagd naar een fabrikant van vaccinatievloeistoffen. Ik heb gewoon geschreven wat ik links en rechts gehoord heb en gevraagd hoe het bedrijf daar tegenover stond.
Ik kreeg binnen een dag antwoord terug, ik zal het hieronder plakken. Ik heb gevraagd of ik de informatie die ik van haar ga ontvangen ook op een rauwvoer- en gezondheidsforum mag plaatsen. Mocht ik meer weten en het is iets interessants (meer interessant dan een foldertje dat ook bij de dierenarts ligt over dat het erg beangrijk ik jaarlijks te enten) dan horen jullie het. En.......uiteraard hoor ik graag jullie meningen zodat ik er zelf ook 1 kan vormen.
Femke:(fragment)
Sinds enige tijd ben ik me aan het verdiepen in vaccinaties voor honden. Ik vraag me af of het werkelijk nodig is om een hond ieder jaar te vaccineren, omdat ik geluiden hoor dat jaarlijkse vaccinaties eerder schadelijk zijn dan gezond voor honden. Let wel, ik heb het dan over de jaarlijkse vaccinaties wanneer de hond als pup voldoende geïmmuniseerd is (............)Ik vroeg me af of u informatie beschikbaar hebt (digitaal of op papier) over de verschillende hondenziekten, hoe de honden hiertegen geimmunisserd kunnen worden en hoelang een hond dan beschermd is tegen een bepaald virus. (...............)
Antwoord:
******** heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de immuniteitsduur na vaccinatie en dit heeft geleid tot de introduktie van een nieuwe range van vaccins voor honden: De Nobivac vaccins. Hierdoor is het mogelijk geworden om maatwerk te leveren bij vaccinatie in plaats van ieder jaar een "cocktail" toe te dienen aan een hond. Na een basisvaccinatie als pup kan een hond dan alternerend gevaccineerd worden.
Indien u mij uw adres opstuurt dan stuur ik u per post meer informatie.
Chips, ik las onderaan de mail dat ik er niets uit mocht kopiëren, publiceren of doorsturen (vandaar dat ik de naam v.h. bedrijf even weggehaald heb)
PS: Die mevrouw die mij antwoord gaf is zelf dierenarts voor dit bedrijf.
Ik ben erg benieuwd wat de postbode mij zal zenden!!!
Femke