Hallo mensen,
Mijn lieve pup van 20 weken heeft al zijn hele leven Giardia. Hij had al gele poep toen we hem van de fokker kregen. Helaas wist ik toen nog niet dat dit Giardia is! Mijn DA wist hier volgens mij niet zo veel vanaf want hij gaf ons 3 dagen panacur. Op een ander forum las ik dat dit minimaal 2 keer 5 dagen moest zijn, met een week ertussen. Dit besproken met de DA en toen kregen we 2 keer 5 dagen panacur. Tijdens die kuur heb ik op dag 3 en 5 de hond gewassen, en alles gereinigd met een stoomreiniger (speeltjes, voerbakken etc). Het enige wat ik niet zo goed kan reinigen is onze houten vloer. Dit is een geoliede vloer namelijk. Geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Iemand tips?
Maar goed, 5 weken na deze kuur ging het goed totdat ik weer die vreemde geur rook. Hij had nog steeds bruine drolletjes, maar die geur herken ik uit duizenden dus toch weer wat ontlasting naar de DA en natuulijk: nog steeds Giardia! Dus weer 2 keer 5 dagen panacur. Gelukkig is hij er niet ziek van en heeft hij geen diarree, maar ik baal hier flink van. Wat kan ik nog meer doen?
Ik ga binnenkort overstappen op KVV. Ik heb nu dure Royal Canin brok. Ik heb primval, probiotica besteld om zijn darmflora te versterken.
Maar zo langzamerhand word ik echt wanhopig! Hoe komen we van die rotparasiet af! Wie heeft er nog tips?
En wat als er een hond in de buurt besmet is? En mijn hond opnieuw weer herbesmet? Krijgen honden dit van ruiken aan de poep? of van eten van poep?
Kom ik hier ooit vanaf?