Maargoed, las net op internet een heel interresant stuk over honden en vasten, nouja, in het begin was het vasten, op het laatst waren ze er zo aan gewend dat het geen vasten meer was.
En nu wou ik graag daar jullie mening over hebben.
Mijn honden zijn niet gewend aan vaste voertijdstippen, toch zit er nog wel enige regelmaat is.
Ze krijgen sochtends of smiddags hun eten, en savonds (in totaal 2 maal dus).
Geef ik de 1e keer hun eten wat later, schuift de 2e keer ook wat op.
Sochtends of smiddags is het meestal wanneer ik wakker word of tussen de middag vaak als mijn moeder hun het eten geeft.
Dit is dus nogal verschillend, in elk geval geen vast tijdstip, wel een beetje routine.
Zo ook savonds, geen vast tijdstip, maar ze zijn gewend om als wij ons eten op hebben (ook daar hebben wij geen vast tijdstip voor, ene keer vroeg, andere keer laat) dat zij dan hun eten krijgen.
Nu is dat ook niet constant, soms krijgen ze het toch eerder maar soms ook veel later.
Af en toe laat ik ze ook eens een maaltijd overslaan.
Dit is dan vaak sochtends, maar krijgen ze savonds soms ietsjes meer maar ook niet altijd.
Toevallig had ik vanmiddag besloten dat ze vanavond ook maar eens moesten gaan vasten (dit dus al voor dat ik dat stuk had gelezen).
Nu hadden we niet thuis gegeten, dus die routine is er niet geweest.
Ze hebben er tot nu toe ook nog niet om gevraagd op welke manier dan ook (en tja, vragen werkt voor hun niet, maar het geeft wel wat aan).
Dat er geen regelmaat inzit, is altijd al zo geweest bij ons.
Dit kan tot vervelend gedrag leiden, wat we liever vermijden (maar toch een beetje zien savonds, omdat ze dus min of meer wel gewend zijn aan hetgeen dat ze hun eten krijgen als wij die van ons op hebben).
Natuurlijk is het ook handig, want doordat de dagen er nogal eens totaal anders uit kunnen zien bij ons, zitten ze dus niet op een bepaald tijdstip te wachten voor hun eten.
Op het moment dus savonds wel op een bepaalde routine.
Het gebeurt ook vaak genoeg dat als ons eten klaar gemaakt wordt, ik die van hun ook alvast klaar maak, maar dus nog niet geef maar wacht tot we die van ons op hebben.
Ze zijn het een en ander dus al gewend, maar in geheel andere proporties zoals daar werd beschreven.
Toch kon ik er me gedeeltelijk invinden.
Niet geheel, maar gedeeltelijk.
Dit doordat ik gedeeltelijk menselijk erover denk (duhhu

Nu vond ik het wel fijn om te lezen dat ook zij vonden dat ik wat dat betreft niet op de verkeerde weg zat (wist ik ook wel

Ook dat zij het medisch gezien (nouja, van de wilde hond uit bekeken) juist goed vonden, al doe ik het dus niet in de mate waarop het daar beschreven werdt.
En nu vroeg ik me dus af hoe jullie er over denken, die maaltijden overslaan, of per maaltijd meer geven, maar minder maaltijden geven enzo.
En wat jullie doen?
Altijd 2 maaltijden per dag (ga ik dus uit vd volwassen hond he, niet de pup), of zoveel per week, soms overslaan, vaste voertijdstippen/routines en die dingen.
* Nu wil ik trouwens de link wel hier neer zetten, maar weet niet of dat wel gewaardeerd wordt (vanuit hier en vanuit de andere)?! *
Brand maar los