Heb vanmiddag een man op bezoek gehad die zelf samen stellen maar niks vond (moet hij weten, ik ben er super tevree mee en mijn hondjes ook ), kant en klaar eenmaal in de zoveel tijd (1 dag in de 2 weken alleen maar schijven dacht ik) vond hij wel wat, dan kon hij de darmflora weer een beetje oppeppen oid.
Verder zat hij dus gewoon op brokken.
Farmfood, was volgens hem het beste merk, geen rotzooi en dat blablabla, ik ben er iig van genezen , hij gaf dan als tip de brokken een beetje nat te maken, zou mijn inziens niet nodig zijn als het zon goeie brok was, maargoed.
Als vvv gaf hij Rodi, was het beste merk, Smuldier vond hij trouwens ook geen verkeerd merk.
Ik gaf aan nu sochtends Rodi te voeren, maar over wou stappen op Carnibest tzt, en savonds zelf samen stel.
En dat laatste, daar was hij het dus niet mee eens.
Want je kon dat nooit compleet krijgen en als het niet compleet gevoerd werd, dan werd het niet verteerd of voor maar een gedeelte.
Nou lijkt me dat niet, maar kan ik daar geen onderbouwing voor geven.
Wie o wie wel?
Behalve dan wat er aan de achterkant uitkomt nu veel minder is, en wat er dus niet uitkomt, verteerd wordt, en dat dus veel meer is dan op brokken want er komt minder uit.
Dan zouden al die theorieen toch niet kloppen, prooidieren nabootsen, proberen het compleet te krijgen over een bepaalde periode (dus niet elke dag alles, maar afwisselen) en die dingen.
En ik neem aan dat dat allemaal wel uitgedokterd is en onderbouwd, al zijn er onderling ook verschillen, maar dat hetzelfde blijft dat je wel compleet kan voeren.
Ook dat je niet precies alles afmeet, want van sommige dingen hoefde maar zo weinig in dat je dat niet kon meten.
En dan had hij het nog over kalk, sporenelementen en die dingen.
Maar dat zouden dan niet de goede verhoudingen zijn, daarbij kon je het niet precies weten, maar in de fabriek meetten ze alles precies af en dan was het wel goed.
Nou, van zijn hele verhaal geloof ik vrij weinig (nouja, de rest eerst maar eens zien, maar bedoel over het voeren, verder zaten we aardig op dezelfde lijn) maar kan het niet goed onderbouwen, dus wie helpt me?
Mijn moeder gelooft die verhalen meteen en heeft het kaartje van de brokken aangenomen.
Nou fijn, verdwijnt ergens in een laatje oid, en zien we pas met opruimen terug, want wat heb ik nou aan die verkooppunten van die brokken, ik voer geen brokken meer en al helemaal die niet meer.