Raiko is nu een jaar oud. En dus kreeg ik van de week een kaartje van de dierenarts met een oproep voor zijn jaarlijkse enting.
Als pup is hij op 6 week, 9 week en 12 week geënt.
op 6 week: Nobivac puppy DP batch: AO26c03 ( Hondenziekte en Parvo levend (verzwakt) )
op 9 week: Nobivac Lepto Batch: AO43B01 (Leptospirose (Weil) ) / Nobivac Parvo-C Batch: A040A01 (Parvo levend (verzwakt) )
Nobivac KC Batch: A019B01 (Kennelhoest (Bordetella; levend/geïnactiveerd) )
op 12 week: Nobivac DHPPi Batch: A163B01 en Nobivac Lepto Batch: A043B01 (Parvo levend (verzwakt), Hondenziekte, Leverziekte (HCC, CAV-2 virus), Leptospirose (Weil), Kennelhoest (Para-influenza; levend/ geïnactiveerd).
(Mocht ik het allemaal een beetje (te) uitgebreid hebben neer getypt mijn excuses..ik weet niet wat van belang is en wat niet..

Nu stond dus op het oproepkaartje dat Raiko weer geënt moet worden voor de volgende dingen:
Hondenziekte
Ziekte van Weil
Leverziekte
Parvo
Kennelhoest
Ik begrijp eigenlijk (nog) niet veel van het wel/of niet enten. Wie zou mij kunnen uitleggen hoe het zit? (Of wie weet miss een link naar een artikel waarin het wordt uigelegd?)
En verder: wat zouden jullie doen? Laten enten en zo ja, voor welke dingen wel of niet?
Alvast bedankt!!