Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline74
#190712
Daar ben ik weer, ik had ergens geglezen dat honden ook noten mochten. Nu vragen wij ons af welke noten? en moeten deze dan eerst door de keukenmachine en geef je deze dan bij zijn groeteprutje.

We horen het weer graag.

Jacqueline
Gebruikersavatar
Door Nitus
#190798
202spots schreef: Macadamia nuts:
helemaal NIET geven
Macadamia nuts verhoogd de lichaamstemperatuuur,veroorzaakt stijve spieren,versneld de hartslag en kan bevingen veroorzaken
Bovenstaande dus niet geven, en volgens mij mag je verder alle notensoorten geven, mits niet gebrand, gezouten oid.
Ik heb pas tamme kastanjes gepureerd en door de groentemix gedaan, maar volgens mij is dat nu in dit jaargetijde een beetje overbodig (voor mijn hond althans) aangezien ze die zelf al overal opsnort, het liefst verpulverd door autobanden, 't zelfde geldt voor eikels en beukenootjes. ;)
Je mag de noten ook zo geven, maar of je hond er dan alle voedingstoffen uithaalt daar zijn de meningen hier een beetje over verdeeld. Ikzelf denk van wel, omdat in het wild een wolf volgens mij ook wel eikeltjes en beukenootjes eet. :-\
Door 202spots
#190895
Je kan behalve dus de macademia noten,all soorten noten gebruiken.
Ik geef eigenlijk geen pinda's
Wanneer je hond zelf noten op raapt,kijk dan heel goed uit met walnoten die beschimmeld zijn,dat is levensgevaarlijk.
Ik zou trouwens bij alle noten die buiten worden gevonden naar schimmel kijken.
In de notenmix die ik in 'n elect.koffiemolen maal,zitten meestal amandelen,groene pumpkin pitten, zonnebloempitten,sesamzaadjes en lijnzaadjes.
Alle pitten en noten zijn dus wel rauw!
Ik geef meestal 'n eetlepel of zo door de fruitmix met cottage cheese die ze s'morgens vroeg krijgen.
Laatst gewijzigd door mahuni op do 21 okt 2004, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door