Hoi allemaal,
Als alles goed gaat krij ik morgen een herplaatser erbij. Een malamute reu van 3,5 jaar. Eerste ontmoeting met mijn twee andere malamutes is buitengewoon goed gegaan op neutraal terrein. Als het in huis - met name met de katten - ook zo goed gaat, mag die blijven. Nu komt het, het knulletje heeft drie jaar lang Bonzo-brokken en Chappi uit blik gegeten. Recreatieve botten kent hij niet, wel Vitakraft kauwplezier en meer van dat soort spul. Ik durf hem daarom niet vanaf dag één hetzelfde menu voor te schotelen als mijn twee andere honden. Dit eten best "voedzame" en zware kost; pens, kippennekken en -magen, ossenstaarten, schapenvet, rauwe eieren, rauwe sardienen, etc. aangevuld met groente en fruit dat ik voorhanden heb. Ook krijgen de eigen honden zeewier, knoflookpillen en yoghurt. Ik ben bang als ik dit vanaf dag één ga geven, dat de nieuwe hond gelijk aan de racekak gaat. Voor de eerste paar dagen heb ik wat Rodi-burgers in huis gehaald om door de brokken te mengen die ik van de vorige eigenaar krijg. Vanaf maandag (dus dag drie) wil ook wat schapenvet over het voer strooien en dan steeds gaande weg de natuurlijke voedingscomponenten verder opvoeren en de brokken afbouwen. Mijn planning is om 'm na twee weken op het zelfde dieet te hebben als de twee anderen. Wat vinden jullie hiervan? Is het realistisch of is het te voorzichtig?