CaSanGio schreef:
Beste allemaal,
Ik heb in de bieb en ook bij medisch de berichtjes zitten lezen over vaccineren en ik moet zeggen dat het me duizelt voor de ogen. Ik zie het niet meer zitten.
I.v.m. daarmee zou ik gaarne een afdoende (ik hoop dat iemand me dat kan geven) op het volgende:
Er is een gulden middenweg tussen enten en niet enten en dat is verantwoord enten!! Geen combi-vaccins en geen vaccins die compleet nutteloos zijn.
Wat is verantwoord enten???
En wat zijn nu eigenlijk de entingen die compleet nutteloos zijn.
Ik heb dit jaar mijn honden niet meer laten enten. Maar toen ik de gevolgen over weil las word ik nu toch weer een beetje bang, want reuen likken soms overal aan, hoe vies dit ook klinkt, maar het is de realiteit. Dus als ze al via plas weil kunnen krijgen, gaat me dat toch wel een beetje verontrusten en al helemaal dat wij weil ook kunnen krijgen via de honden. Dus ik hoop hier eens een keer afdoende antwoord op te krijgen, want zoveel leden, zoveel meningen. Hoe meer je leest hoe minder bomen je door het bos nog ziet.
Alvast bedankt.
Mijn visie dan
. Je kunt best minimaal en toch verantwoord enten.
Als je bang bent voor Weil, vaccineer je jaarlijks tegen Weil. Simpel. Die van Nobivac is officieel voor 1 jaar beschermingsduur geregistreerd (dus die 6 maanden bescherming gaan niet meer op). Ik kan jou natuurlijk een heel verhaal ophangen waarom je ook niet voor Weil zou moeten enten, maar jij bent bang voor Weil, dus zou ik gewoon enten.
Pups volledig enten. Dus, tegen Parvo, HCC, Hondenziekte, Weil. Jammer dat de entingen niet allemaal los te krijgen zijn, dus dit zal ongetwijfeld een keertje of wat uitdraaien op een cocktail enting. Ja, jammer dan, als je wilt enten dan heb je geen keus, helaas. De een herhaald de enting bij 1 jaar, de ander doet dat niet. Die keuze moet je zelf maken. Je kunt ook bij 1 jaar een titers-bepaling laten doen voor Parvo en hondenziekte, in mijn ogen de belangijkste. Je kunt daarna ook titersbepalingen blijven doen, iedere 2 of 3 jaar ofzo of iedere 2 of 3 jaar vaccineren (officieel staat Nobivac voor 2 jaar bescherming geregistreerd).
Onzin entingen: kennelhoest, para-influenza, corona. Alle drie niet dodelijk. Klaar. Helaas zit para-influenza en corona in de cocktail....
Daarom begrijp ik persoonlijk de verhalen van Schultz en Hamilton en al die andere dierenartsen wel eens niet.... Die roepen maar "losse entingen, losse entingen". Kun je in de US alle entingen wel los krijgen? Want bij ons kan dat dus niet en ben je altijd de sigaar.... je staat altijd voor meer ziektes te enten als dat je zou willen.