Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ine
#184587
Even in het kort, want veel weet ik niet eens over onze nieuwe kater Harrie.
Deze kat heeft voedselallergie en heeft 4mnd bij de da gezeten, omdat de eigenaren afstand deden van Harrie.
Harrie kreeg bij de da Sensitivity Control van Royal Canin. De plekken (in de nek) worden behandeld met sanoderm.
Na 4 mnd heeft Harrie die plekken dus nog!
Hij krijgt bij mij nu alleem nog maar CB, wat hij gelukkig graag eet! De plekken blijven we dus nog met sanoderm behandelen!
Is er misschien iets anders, wat wij Harrie nog kunnen geven, of waar we de plekken mee kunnen behandelen?
Wij hopen zo, dat wij Harrie klachtenvrij krijgen!!
Wie weet, kunnen we dan de da het bewijs laten zien, tenslotte heeft Harrie na 4 mnd dieet, nog steeds klachten!
Laatst gewijzigd door ine op zo 10 okt 2004, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#184782
Toen mijn kat voedselallergie had, smeerde ik die plekken in met calendulacreme..Dat verzachte de jeuk en de plek genas snel en mooi!

Wat heerlijk trouwens dat Harry gelijk de carnibest eet, dat is toch al een grote stap in de juiste richting ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#185086
Ja, Calendula of Prodier Wondgel. Dat bevordert de wondgenezeing en verzacht de jeuk.
Soms helpt cb heel goed bij voedselallergie, niet altijd helemaal.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door